به گزارش پایگاه خبری ربیع، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مبارکه و مجلسی به مناسبت سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و سالروز آزاد سازی خرمشهر وگرامی داشت روز ایثارمقاومت و پیروزی گفت: رویکرد ماموریتی دانشگاه آزاد اسلامی حضور عالمانه، محققانه و عملیاتی در  سطح جامعه و پاسخگویی به نیازهای کشور در شرایط تحریم است.

  محمد گلناری ؛افزود: امروز پاسخ گویی به مشکلات مربوط به تحریم ها در تمام ارکان جامعه خصوصا صنعت و کشاورزی در راس برنامه عملیاتی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی گفت: پیرو فرمایش مقام معظم رهبری رویکرد ماموریت دانشگاه حضور عالمانه، محققانه و عملیاتی در سطح جامعه و پاسخگویی به نیازهای کشور است. و در این راستا با تجمیع واحد مبارکه و مجلسی هدفمان توانمند سازی جوانان این شهرستان در مسیر رشد و تعالی جامعه و پیشرفت می باشد.

گلناری افزود: امروز واحد مبارکه – مجلسی در عرصه صنعت اقتصاد و فن آوری با ایجاد مراکزنوآوری و فنآور و شبکه سازی مجموعه ای از دانشمندان، مخترعان و مبتکران در مسیر پاسخ به نیاز جامعه و تحقق شعارما می توانیم است  که با در اختیار داشتن ۱۷۵ هکتار فضای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی ودانشجویی یکی از وسیع ترین دانشگاه های کشور می باشد و مراکز رشد این دانشگاه با ۱۷ هسته تحقیقاتی و شرکت دانش بنیان تاسیس شده است.

گلناری تاکید کرد:امیدوارم با استقرار شرکت های فن آور، خدمات تجاری سازی، ارائه آموزش های کوتاه مدت و جذب و حمایت از ایده های جوانان با در نظر گرفتن شرایط مطلوب جغرافیایی و نزدیکی به مراکز صنعتی گام به سزایی در راستای شتاب دهی به کارآفرینی شهرستان و کشور برداریم.

 گلناری ،بااشاره به لزوم نگاه صحیح جامعه در خصوص تربیت جوانان کشور گفت: امروز کشور ما به نیروی های مهارتی نیاز دارد و بایستی مردم از رویکرد سنتی گذشته و تحصیلات آکادمیک محض دست بردارند تا نیاز جامعه برطرف شود.

وی بیان داشت:واحد مبارکه – مجلسی که از مقطع پیش دبستانی و مدارس سما تا دکتری تخصصی گستره بزرگ آموزش شهرستان مبارکه را بر عهده دارد با شعارمهارت محوری به سمت رشد و تعالی گام برمی دارد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مبارکه و مجلسی توضیح داد: این واحد دانشگاهی  در دی ماه ۱۳۹۷ در یک اقدام جهادی تجمیع شد و با ۴۴ هزار دانش آموخته و ۱۴۰ رشته تحصیلی از کاردانی تا دکتری تخصصی در تمامی رشته های فنی، مهندسی وعلوم انسانی در مسیر تبدیل به یک دانشگاه کارآفرین و فن اور می باشد.