به گزارش پایگاه خبری ربیع، محمد گیوی در گفتگو با خبرنگار ربیع با اشاره به نامگذاری ۱۲ تیرماه به عنوان روز نساجی و پوشاک  در تقویم رسمی کشور افزود: در نمایشگاه صنعت نساجی اصفهان امسال شاهد افزایش ۵۰ درصدی از نظر متراژ و به همین میزان تعداد مشارکت کننده بودیم که گویای پویایی این صنعت است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه تا ۱۷ تیرماه (امروز) دایر است اما با توجه به رشد و استقبال از این صنعت، در این دوره از نمایشگاه بیش از ۶۰۰۰ مترمربع فضای نمایشگاهی به مشارکت کنندگان اختصاص یافت.

معاون امور نمایشگاه ها، برنـامه‌ریزی و تـوسعـه بازار شرکت نمایشگاه‌ های بین‌المللی استان اصفهان با بیان اینکه با توجه به گستذردگی صنعت نساجی در استان اصفهخان، ۴۰ درصد از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه را از استان اصفهان انتخاب کردیم  و بقیه فضای نمایشگاهی شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی را به استان های دیگر کشور اختصاص دادیم.

وی اظهارداشت: همچنین در این نمایشگاه  تولید کنندگانی از کشورهای ترکیه، چین و پاکستان حضور داشتند و ۸۰ درصد از شرکت کنندگان از جامعه فعال و تولیدکنندگان صنعت نساجی و پوشاک بودند و ۲۰ درصد باقیمانده آن را ا ارائه دهندگان خدمات تشکیل می‌دادند.

وی افزود: در حاشیه نمایشگاه شانزدهم صنعت نساجی و پوشاک اصفهان موارد مرتبط با تولید، واردات و تعمیرات ماشین‌آلات و قطعات دوخت و نساجی، تولید و واردات انواع نخ، الیاف و پارچه، رنگرزی پارچه و نخ و طراحی و تولید پوشاک و منسوجات مورد آموزش  و بحث و گفتگوی متخصصان و علاقه مندان قرار گرفت.

گیوی یادآور شد: شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی و پوشاک امروز و پس از چهار روز(۱۴ تا ۱۷ تیرماه)از ساعت ۱۶ تا ۲۲ دایر است.

زهرا زرفشانی