به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از اسفراین،  حجت‌الاسلام قدیر محمدیان در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان اسفراین که با حضور نمازگزاران در میعادگاه عاشقان الله مسجد اعظم امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوی الهی با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر گفت: عید فطر همایش عظیم مسلمانان بعد از یک ماه بندگی و روزه‌داری است و این عید از نمادهای اتحاد و همبستگی ملت‌های مسلمان است.

وی گفت: در این روز مؤمنان اهل روزه و عبادات از گناهان، آلودگی‌ها و کاستی‌ها پاک می‌شوند و با طهارت وارد روز عید می‌شوند و تولد دوباره برای آنان محقق می‌شود و به فطرت توحیدی اولیه خود بازمی‌گردند.

خطیب جمعه اسفراین در ادامه با اشاره به سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد در سال ۱۳۴۲ گفت: امام خمینی (ره) شخصیتی بی‌همتا در جهان معاصر بودند، دنیا را با انقلابی که با توکل به خدا و تکیه به ملت هوشیار ایران بنا نهادند شگفت‌زده کردند.

وی گفت: حضرت امام خمینی (ره) بهترین احیاء گر اسلام در قرن اخیر بوده است و اندیشه‌های ایشان مملو از توحید و عشق به خدا و پیروی از ائمه معصومین (ع) بوده است.

حجت‌الاسلام محمدیان افزود: باقیات و صالحات حضرت امام (ره) جمهوری اسلامی بوده که نور امید را در دل مستضعفان عالم و جهان اسلام ایجاد کرد که بیداری جهان اسلام مدیون بنیان‌گذار جمهوری اسلامی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسفراین در پایان با تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس، فلسطین را مسئله بزرگ اسلام دانست و گفت: اسلام مقابله با ظلم و زور را جایز می‌داند و باید برابر دشمنان ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه معامله قرن یک محتوای دروغین دارد، تأکید کرد: این معامله به معنای تثبیت سلطه ۷۱ ساله اسرائیل بر فلسطین است و اسرائیل تلاش می‌کند با تثبیت حاکمیت خود جلوی بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین‌های اصلی را بگیرد.

انتهای پیام/