به گزارش پایگاه خبری ربیع، آیت الله «حبیب‌الله شعبانی موثقی» در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان با بیان اینکه استفاده صرف از نام شهدا پیوست فرهنگی محسوب نمی شود، افزود: نیازمند پیوست فرهنگی در پروژه‌ها با استفاده از نظر نخبگان و  مجموعه‌ های تخصصی هستیم.

وی خواستار به سرانجام رسیدن سند فرهنگی تا زمان سفر رییس جمهور به استان شد و اظهار داشت: وجود این دغدغه نباید باعث شود که به سند ضعیفی دست پیدا کنیم.

امام جمعه همدان با اشاره به برگزاری اجلاسیه سالانه طب سینایی در همدان، گفت: مقرر شد که هر ساله در شهریور این اجلاسیه با هدف ترویج طب سینایی در استان برگزار شود.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: این اجلاسیه ضمن آنکه می‌تواند به توسعه گردشگری همدان کمک‌ کند در عرصه ترویج طب سینایی و معرفی آن نیز اثرگذار خواهد بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان همدان خاطرنشان کرد: در این اجلاسیه از تمام افرادی که در عرصه بین‌المللی در این حوزه دارای مقالاتی هستند  دعوت می شود و از بهترین مقاله قدردانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اسلام جایگاه ویژه‌ای برای حفظ محیط زیست قائل است، اظهار داشت: محیط‌بانی از جمله مشاغل سختی است که متاسفانه کمتر به شاغلان این عرصه توجه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به حضور خود در منطقه حفاظت شده خانگرمز و مشاهده سختی کار محیط‌بانان، گفت: امیدواریم با همراهی‌ مسئولان مربوطه شاهد تغییر قانون و قرار دادن این شغل جزو مشاغل سخت و حمایت بیشتر از این عزیزان باشیم.

آیت الله شعبانی موثقی اظهار داشت: ایجاد مرکز تربیت کودک و نوجوان از مصوبات این شورا است که باید فعالیت آن زیر نظر شورا برای دستیابی به اهداف مد نظر مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی فقط نباید به برگزاری یک جلسه معمولی محدود شود که اعضا در کنار یکدیگر حضور یابند و گزارش‌ دهند بلکه لازم است برآیند اقدامات را در جامعه به خوبی شاهد باشیم.