به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازفارس، امارات عربی متحده که در حال حاضر «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی سیاست‌های خارجی آن را ترسیم می‌کند به صورت پنهانی در راستای کمک به اجرای طرح صهیونیستی برای طرد فلسطینیان ساکن قدس اقداماتی را انجام می‌دهد.

وبگاه «الخلیج آنلاین» با اعلام این مطلب افزود که ناظران این تحرکات امارات در قدس را بی‌ارتباط با طرح آمریکایی «معامله قرن» نمی‌دانند، طرحی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا سعی دارد پس از انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی (۱۷ سپتامبر) آن را به صورت علنی اعلام کند.

معامله قرن طرح آمریکا برای حل‌وفصل منازعه فلسطینی-اسرائیلی است که گفته می‌شود طبق این طرح سعی می‌شود فلسطینیان را به ارائه امتیازات اجحاف‌آمیز به نفع رژیم صهیونیستی از جمله در خصوص وضعیت قدس شرقی و حق بازگشت أوارگان، وارد سازند.

پیشتر بخش اقتصادی این طرح جنجالی در «کارگروه منامه» که اواخر ژوئن ۲۰۱۹ در منامه برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت گرچه تشکیلات فلسطین این نشست را تحریم کرده بود.

ترامپ ششم دسامبر ۲۰۱۷ قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و ماه می ۲۰۱۸ سفارت آمریکا را از تل‌آویو به شهر قدس اشغالی منتقل کرد.

روزنامه نیویورک‌تایمز اوایل ژوئن ۲۰۱۹ نوشت که ولی‌عهد ابوظبی نخستین کسی بود که طرحی درباره حل‌وفصل منازعه فلسطینی-اسرائیلی مطرح کرد و بعدها پیشنهادات او پایه و اساس طرح «جارد کوشنر» داماد و مشاور ترامپ در این باره موسوم به «معامله قرن» شد.

تبادل نقش عربستان و امارات

«کمال الخطیب» نایب رئیس جنبش اسلامی در اراضی اشغالی فلسطین در تاریخ ۲۸ آگوست ۲۰۱۹ در مصاحبه با شبکه الجزیره، گفته بود که اماراتی‌ها املاک و ساختمان‌های موجود در قدس را خریداری کرده و سپس آن‌ها را به اسرائیلی‌ها تحویل می‌دهند.

الخطیب همچنین در مصاحبه‌ای با «الخلیج آنلاین» با اشاره به نقش عربستان سعودی در خرید املاک فلسطینیان ساکن قدس گفته بود که نقش امارات و طرح‌های آن در شهر قدس به تدریج آشکارتر شده است.

وی افزود که نقش امارات در سال‌های اخیرا تحول زیادی داشته و از طریق برخی طرح‌های «انساندوستانه» در قدس اشغالی سعی دارد به جنایت‌های خود سرپوش گذارد.

الخطیب تأکید کرد که ملت فلسطین ترجیح می‌دهد از گرسنگی بمیرد اما از اموالی که برای خرید املاک فلسطینیان ساکن و قتل مسلمانان پرداخت می‌شود، استفاده نکند.

وی همچنین گفت که نقش اماراتی‌ها برای فلسطینیان آشکار شده و آن‌ها تمامی کمک‌های مالی امارات را تحریم خواهند کرد.

«خالد ابولبن» فعال فلسطینی ساکن قدس نیز پیشتر در مصاحبه با «الخلیج آنلاین» گفته بود که «ساکنان قدس می‌دانند که امارات با اعطای اموال و وعده‌های غذایی در ماه رمضان و دیگر روزها، به دنبال چیست، امارات همانند عربستان در حال ایفای نقش مشکوک و خطرناک در قدس است.»

وی افزود که نقش سعودی‌ها از قبل برای همه آشکار بود اما نقش امارات در چند ماه اخیر و زمانیکه ابوظبی در حال خرید املاک نزدیک به مسجدالاقصی از طریق انجمن‌ها و شرکت‌های خاص و سپس فروش آن به رژیم اشغالگر بود، آشکار شد.

این فعال فلسطینی تأکید کرد که امارات برای عادی‌سازی کامل روابط با رژیم صهیونیستی از طریق قدس و طرح‌های مشکوکی که در آن انجام می‌دهد، تلاش می‌کند و در این راه از همه کشورهای عربی دیگر پیشی گرفته است و هدف آن کمک به سیطره کامل رژیم صهیونیستی بر قدس و اجرای طرح‌های نژادپرستانه و یهودی‌سازی این شهر است.

انتهای پیام/