به گزارش پایگاه خبری ربیع، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: الزام پیمانکاران به استفاده از محصولات ایرانی در پروژه‌ها، آموزش و فرهنگ‌سازی برای تشویق مردم به استفاده از کالای ایرانی و به‌کارگیری پیمانکاران داخلی در اولویت برنامه‌های شهرداری قرار دارد.

بهروز ارباب‌شیرانی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان، روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: معاونت برنامه‌ریزی درواقع دو نقش کلی در شهرداری اصفهان دارد؛ یکی نقش تسهیل‌کنندگی در سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، هدف‌گذاری و تدوین برنامه‌های راهبردی در حوزه‌های مختلف و البته بسترها و شاخه‌هایی که نیاز است در حوزه معاونت شکل گیرد و نقش دیگر، نظارت و کنترل برای اجرا و پیاده‌سازی است. برای اینکه ما این دو وظیفه را بتوانیم به‌درستی در معاونت انجام دهیم، ۴ نوع سرمایه و دارایی در شهرداری وجود دارد که اداره و سازماندهی آنها در این معاونت انجام می‌شود: ۱- سرمایه سازمانی؛ ۲- سرمایه اطلاعاتی و دانش که شامل مجموعه پژوهش و آمار برای اداره بهتر شهر است؛ ۳- سرمایه انسانی؛ ۴- سرمایه ریالی (مسائل بودجه و مالی) و همه اینها در بستری از معاونت فناوری اطلاعات مدیریت و سازماندهی می‌شوند.

ارباب‌شیرانی با بیان این مطلب که ۱۵ مهر سال ۹۶، فقط ۳۲ درصد بودجه محقق شده بود که با برنامه‌ریزی همه مدیران و دست‌اندرکاران در انتهای سال گذشته بیش از ۸۰ درصد این بودجه تحقق یافت، گفت: بودجه سال گذشته دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان بود که این رقم در سال جدید به سه هزار میلیارد تومان رسید که امیدواریم بتوانیم در راستای تحقق کامل این بودجه گام برداریم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «حمایت از خرید کالای ایرانی» گفت: شهرداری اصفهان از چند سال پیش بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده است که یکی از محورهای اساسی آن، ممنوعیت خرید کالای خارجی مشابه داخلی است. در سال جاری نیز باید به این مهم توجه کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی اظهار کرد: الزام پیمانکاران به استفاده از محصولات ایرانی در پروژه‌ها، آموزش و فرهنگ‌سازی برای تشویق مردم به استفاده از کالای ایرانی، به‌کارگیری پیمانکاران داخلی و حمایت از محصولات مراکز رشد در مکان‌هایی که امکان استفاده وجود دارد، در اولویت برنامه‌های این معاونت قرار گرفته است.

ارباب‌شیرانی توجه به مناطق محروم شهر را از اولویت‌های این معاونت برشمرد و تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، توسعه مراکز فرهنگی در مناطق محروم و احداث مراکز تفریحی در مناطق شمال شهر در راستای محرومیت‌زدایی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه تحقق شهر هوشمند، پروژه‌ای با عنوان «اصفهان‌کارت» تعریف شده بود، ادامه داد: البته اصفهان‌کارت چالش‌های خود را داشته است و دارد و باید با تدابیری از آن بهتر استفاده شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه در تهران و قم در راستای شهر هوشمند ستادی زیر نظر شهردار تشکیل شده است، اضافه کرد: شهر هوشمند، تمام حوزه‌های شهری را دربر می‌گیرد. طی دو سال گذشته اقدامات زیادی در این راستا صورت گرفته است؛ اما هنوز جایگاه و ساختار مناسبی برای شهر هوشمند نداریم.

در ادامه سید محمود حسینی، مدیر کل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان، گفت: در راستای منویات شورای شهر و شهردار اصفهان، اعتقاد بر این است که اگر لوکوموتیو شهر اصفهان قرار است به حرکت درآید، باید این اتفاق توسط پرسنل سرمایه انسانی شهرداری انجام شود و این اداره در راستای ایجاد انگیزه و انگیزش گام‌هایی را برداشته است و اولین فعالیت ما، تبدیل وضعیت پرسنل است.