به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، علیرضا رفیعی‌پور در دیدار با استاندار البرز، با بیان اینکه این استان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه دام و طیور دارد، اظهار داشت: البرز شرایط امنی را در حوزه دام و طیور سپری می‌کند و جای نگرانی در این حوزه نیست.

وی افزود: به دلیل اهمیت، اولین استانی است که امسال برای سرکشی و نظارت بر امور حضور پیدا کردیم و همراهی، تعامل و تسلط استاندار به امور، در این استان جای قدردانی دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: سازمان دامپزشکی با ۳۸ هزار نیروی فعال در کشور با ارائه ۴۰۰ خدمت، عهده‌دار تامین بخش قابل توجهی از امنیت غذایی و امنیت اقتصادی کشور است.

رفیعی‌پور به حادثه سیل در نقاط مختلف کشور اشاره کرد و گفت: بارندگی‌های اخیر مواهب الهی بود و برکات آن را در آینده نزدیک خواهیم دید، ولی در بخش هایی از کشور هم به‌دلیل وقوع سیل، خساراتی را برای زیرساخت‌های کشور و مردم در پی داشت.

وی افزود: در سیل اخیر حدود ۲۴ هزار رأس دام سبک و سنگین، ۹ میلیون قطعه طیور و هزاران تن‌ ماهی تلف شدند که اگر نظارت و حضور جدی سازمان دامپزشکی نبود، اپیدمی بیماری‌های دامی، کشور را فرا می‌گرفت.

انتهای پیام/ب/۱/ح