به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، جهانگیر شاهمرادی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری البرز ظهر امروز در کارگروه اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: مراکز تحقیقاتی و پارک های علم و فناوری مهمی در البرز دایر هستند که می توان گفت نظیرش در تهران نیز وجود ندارد، همچنین ۱۹۰ شرکت دانش بیان در این استان وجود دارد که به کشورهای پیشرفته از جمله روسیه و آرژانتین دارو صادر می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری البرز با بیان اینکه البرز رتبه دوم در فروش محصولات فناورانه و ارز آور را در کشور دارد و داروی فاکتور هفت نیز در این استان تولید می شود، اظهار کرد: هفت شهرک صنعتی در البرز به صورت خصوصی اداره می شوند؛ ۵۰ هزار نیروی انسانی در این شهرک های صنعتی مشغول به فعالیت هستند که ۱۰۰ درصد به صورت خصوصی اداره می شوند و این در کشور بی نظیر است.

وی خاطرنشان کرد: لکه های صنعتی در واقع مناطقی هستند که به صورت خودجوش در گذشته توسط بخش خصوصی ایجاد شده اند و امروز با گسترش مرزهای شهری نیازمند ساماندهی هستند که از دو هفته گذشته ساماندهی منطقه زیبا دشت با ۵۷ واحد صنعتی و سه هزار اشتغال آغاز شده است.

شاهمرادی با اشاره به اینکه البرز تنها استانی است که دارای شهرک تخصصی دارویی در کشور است، بیان کرد: بالغ بر۷۰ درصد داروهای مورد نیاز کشور در این استان تولید می شود و ۵۱ واحد تولید دارو در البرز فعال هستند؛ بزرگترین و تنها تولیدکننده فیلتر دیالیز در کشور در البرز وجود دارد و این استان اولین تولیدکننده قلم های انسولین است که به زودی رونمایی و افتتاح می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری البرز با اشاره به صادرات محور بودن استان البرز گفت: به طور متوسط هشت درصد واحدهای صادراتی نمونه کشوری معمولا از استان البرز انتخاب می شوند که این خود رقمی قابل ملاحظه در کشور در حوزه صادرات است.

وی با بیان اینکه قطب های تولیدی بزرگی در البرز وجود دارند، افزود: ۹۷ واحد صنعتی در قطعه سازی که با بخش صنفی به ۲۴۰ واحد افزایش می یابد در استان البرز واقع شده که ۳۰ درصد قطعات شرکت های خودروسازی کشور را تولید می کنند؛ همچنین ۱۲ شهرک صنعتی با بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی که از این میان ۱۵۰ شرکت به عنوان برند ملی شناخته شده اند در این استان مشغول به فعالیت هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری البرز در خصوص کارخانه های تولید آرد که در این استان مستقر هستند، افزود: در حال حاضر ۲۲ کارخانه تولید آرد در البرز وجود دارد که بخش زیادی از آرد پایتخت توسط البرز تأمین می شود.

شاهمرادی با اشاره به صنعت گردشگری و مناطق زیبای طبیعی که در استان البرز وجود دارد، بیان کرد: طالقان، جاده چالوس، محوطه هفت هزار ساله ازبکی و تپه های رنگی که از جاذبه های کم نظیر هستند در این استان قرار دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری البرز در خصوص  فرودگاه پیام مطرح کرد: در شرایط تحریمی فرودگاه پیام نقش بسزایی در حوزه حمل و نقل هوایی دارد و البته مشکلاتی از جمله تأمین سوخت نیز وجود دارد که استاندار البرز به واسطه معاونت ها به جد پیگیر حل آن است.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۲/س/