به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، علی ترکاشوند اظهار داشت: این استان قطب فناوری و تولید علم است و می توان آن را به عنوان بهشت کسانی معرفی کرد که تمایل به فعالیت در زمینه های مختلف مانند موضوعات دانش‌بنیان را دارند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان البرز بیان کرد: با توجه به مزیت های اقتصادی البرز، هر منطقه را متناسب با ظرفیت‌هایی که دارد به قطب های مختلفی تبدیل کرده ایم تا از این طریق بتوانیم سرمایه‌گذاری خوبی در این مناطق داشته باشیم.

ترکاشوند ضن اشاره به ظرفیت شهرهای استان البرز توضیح داد: قطب چرم به فردیس، لبنیات به شهرستان طالقان، قالیبافی و پوشاک به کرج و میوه خشک و صنایع تبدیلی تکمیلی به محمدشهر اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه البرز به عنوان بزرگترین تولیدکننده میوه های هسته‌دار در غرب آسیا صاحب رتبه است، اظهار کرد: میدان میوه و تره بار محمدشهر به عنوان چهارمین میدان بار کشور معرفی شده که ۳۵ درصد بار این میدان، میوه‌جات ضایعاتی است که با استفاده از صنایع تبدیلی تکمیلی می توانیم آن ها را به رب، کنسرو و ترشیجات تبدیل کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان البرز افزود: محمدشهر با توجه به شرایطی که دارد، برای قطب صنایع تبدیلی تکمیلی و فرآوری میوه‌جات مانند کمپوت، اسانس‌گیری، پوست‌گیری و هسته گیری می تواند منطقه هدف ما باشد، به همین ترتیب سایر مناطقی را که در استان داریم با توجه به مزیت‌های موجود به قطب های مختلف تبدیل کردیم.

ترکاشوند در پایان خاطرنشان کرد: مشاوره و آموزش متناسب با قطب های مذکور و نزدیک به یک میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی برای تقویت این قطب ها در نظر گرفته شده که منتظر تأمین اعتبارات لازم هستیم.

انتهای پیام/م/۱۱۰۴/س/۳/ح