به گزارش پایگاه خبری ربیع،  پیش از آغاز سال تحصیلی جدید، بخش‌های مختلف مدیریت شهری، با انجام اقدامات ویژه، شهر را برای حضور همراه با آسایش و آرامش دانش آموزان و دانشجویان فراهم می‌کنند.

حوزه زیباسازی، تغییر چهره شهر، نظافت ویژه و …

حسین امیری، معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان با اجرای دستورالعمل ۴۶ بندی در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان به استقبال مهر می‌رود و با همکاری نهادها و سازمان‌های مرتبط، خدمات ویژه‌ای را برای استقبال از مهر ارائه می‌دهد.

وی اعلام کرد: زیباسازی شهر، ایمن‌سازی خیابان‌ها و معابر منتهی به مدارس و دانشگاه‌ها و تغییر چهره شهر در آستانه مهر، از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اینکه با نزدیک شدن به ایام بازگشایی مدارس، شهر چهره دیگری به خود می‌گیرد، اظهار داشت: رنگ‌آمیزی جداول و مبلمان شهری محدوده مدارس، نظافت و پاکیزگی محیط اطراف مدارس، پاکسازی و رنگ‌آمیزی کلیه پانل‌های نصب شده در سطح شهر به منظور زیباسازی شهر انجام می‌شود.

وی افزود: پاکسازی زمین‌های بایر و شستشوی اثرات شیرابه در معابر عمومی شهر و هماهنگی درخصوص جمع آوری نخاله‌های ساختمانی از سطح معابر و پیاده‌روهای شهر خصوصاً معابر منتهی به مدارس از دیگر اقدامات شهرداری به منظور سهولت در رفت‌وآمد دانش‌آموزان و دانشجویان است. از دیگر اقدامات می‌توان به خشکه بری از درختان و همچنین هرس و فرم‌دهی آن‌ها به ویژه معابر منتهی به مدارس جهت زیبایی منظر و بهبود و ایمنی تردد دانش‌آموزان با هماهنگی سازمان پارک‌ها و فضای سبز اشاره کرد.

امیری افزود: امحاء کلیه دیوارنوشته‌های سطح شهر و دیوارهای مدارس همچنین نظافت و شستشوی مبلمان شهری، ایستگاه‌های اتوبوس، تابلوهای ترافیکی، جداول، پل‌های عابرپیاده و…. از جمله اقداماتی است که پیش از بازگشایی مدارس اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه تا اول مهرماه نظافت و پاکسازی مادی‌ها و انهار به طور ویژه انجام می‌شود، تصریح کرد: بررسی ایمنی محوطه‌های بازی داخل پارکها، ساماندهی، زیباسازی و ایمن‌سازی پل‌های عابر پیاده و پل‌های هوایی نیز از تعهدات اداره خدمات شهری است و انجام شده است. در برخی مناطق نیز تعمیر نیمکت‌های پارکی نصب شده داخل حیاط مدارس جهت استراحت دانش‌آموزان و ترمیم آسفالت داخل حیاط مدارس، انجام شده است.

حوزه پسماند

نصب پلاکاردهای مناسب با هدف اطلاع‌رسانی قانون مدیریت پسماند به دانش‌آموزان، تجهیز کلیه مدارس به مخازن نگهداری پسماند خشک و افزودن مخازن پسماند تر و خشک در معابر منتهی به مدارس برای حفظ محیط زیست به مناسبت بازگشایی مدارس از سوی شهرداری اصفهان انجام می‌شود.

نظافت کانکس‌ها، ایستگاه‌های ثابت بازیافت، جمع‌آوری زوائد و زیباسازی محوطه اطراف آن‌ها از دیگر اقدامات انجام گرفته از سوی شهرداری اصفهان در حوزه پسماند همزمان با آغاز سال تحصیلی است.

همچنین ایستگاههای ثابت و سیار بازیافت به اقلام مناسبتی از جمله لوازم‌التحریر مجهز می‌شوند و در طرح خلاقانه سازمان پسماند، تعویض کتاب و دفتر کهنه با لوازم‌التحریر نو در سطح ایستگاههای بازیافت اجرا می‌شود.

دریافت ایده‌های دانش آموزان

همچنین شهرداری اصفهان، به مناسبت سال تحصیلی جدید، ایده‌های دانش آموزان و معلمان را برای اداره شهر از طریق مدیریت پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان دریافت می‌کند.

این فرآیند تحت عنوان ” ایده کاپ” و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار می‌شود.

اصفهان ۲۰۲۰، شهر جهانی گردشگری، هنر و میراث فرهنگی در سال ۲۰۲۰ میلادی، محور اصلی این رویداد است که در آن مدیریت شهری از دانش آموزان و معلمان می‌خواهد ایده‌هایی برای معرفی بهتر اصفهان به عنوان مقصد گردشگری، ایجاد جاذبه‌های نوین گردشگری، برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی برای گردشگری و کاهش یا حل مشکلات گردشگری شهر اصفهان، مطرح کنند.

مهلت ارسال ایده‌ها تا ۱۷ آبان ماه ۹۸ است و متقاضیان باید از طریق Www.eventbox.ir/ideacup-sch، ثبت نام و کسب اطلاع کنند.

در پایان اهدای جایزه به چهار گروه دبستان، متوسطه اول و دوم و همچنین معلمان، اهدای تندیس ویژه اصفهان ۲۰۲۰، اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به ۳ ایده برتر از هر گروه، اهدای جایزه نقدی و لوح تقدیر به ایده‌های برتر راه یافته به مرحله دوم و ارائه گواهی شرکت کنندگان رویداد، صورت می‌گیرد.