به گزارش پایگاه خبری ربیع، در ستون این هفته «اقتصاد در هفته‌ای که گذشت» به مرور مهم‌ترین عناوین خبری اقتصاد در هفته گذشته خواهیم پرداخت.
– رئیس انجمن تولیدکنندگان شیر خشک نوزاد با انتقاد از صدور مجوز برای واردات دو میلیون قوطی شیر خشک رگولار گفت: به جای این، باید از تولید حمایت کنند تا اگر کمبودی هست، با تولید داخل تأمین شود.
– دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید: دولت باید جدا از دهک‌های محروم و خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی برای کارگران بسته‌های غذایی در نظر بگیرد تا بیش از این سبد معیشت کارگران به مخاطره نیفتد.
– براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران از تجارت خارجی شش ماهه نخست سال جاری، در این مدت ۱۳ هزار و ۷۷۱ دستگاه خودروی سواری به ارزش ۳۹۷ میلیون و ۵۷۰ هزار دلار به ایران وارد شده است.
– نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احتمال دارد گزارش نهایی تحقیق و تفحص از سرخ‌آبی‌ها با آنچه در صحن خوانده شود، متفاوت باشد، گفت: این اقدام به‌منظور حفظ منافع دو باشگاه در عرصه‌های آسیایی و جهانی است.
– پس از تهدید متقابل کشورهای غربی و عربستان به تحریم یکدیگر، بورس عربستان با ۷ درصد ریزش بسته شد.
-مشاهدات از بازار لوازم جانبی موبایل نشان می‌دهد افت قیمت دلار در چند هفته اخیر که باعث کاهش قیمت در بعضی کالاها شده در قیمت لوازم جانبی موبایل تأثیر چندانی نداشته است؛ اما رکود بازار گریبان فروشندگان این بخش را گرفته است.
– رئیس کل اسبق بانک مرکزی گفت: پرداخت سودهای موهوم بانک‌ها به سپرده‌گذاران، یکی از عوامل رشد نقدینگی است.
– براساس جدیدترین گزارش منتشرشده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید انواع خودرو در شهریورماه امسال با کاهش ۴۶.۲درصدی همراه بوده است.
– رئیس انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران با بیان اینکه هم‌اکنون میزان تولید بیش از سرانه مصرف هر ایرانی است، گفت: با روند نزولی قیمت دلار احتمال کاهش قیمت محصولات سلولزی ازجمله پوشک بچه وجود دارد.
– مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران از منتفی‌شدن واردات شیر خشک به کشور خبر داد و گفت: مسئولان دولتی به این نتیجه رسیدند که کمبودی در این زمینه وجود ندارد.
– سال آبی جدید در حالی از ابتدای مهرماه آغاز شده است که از میان ۱۷۸ سد بزرگ موجود در شش حوضه آبریز اصلی، ۱۰۴ سد بزرگ ازجمله سدهای زاینده‌رود، ملاصدرا، سفیدرود و دوستی کمتر از ۴۰درصد آب ذخیره‌شده دارند.
– در حالی بانک مسکن در سال ۹۴ بر ممنوعیت دریافت جریمه دیرکرد از متقاضیان مسکن مهر در زمان فروش اقساطی واحدها تأکید کرده بود که بعضی شعب این بانک اقدام به دریافت ۷ میلیون تومان جریمه از متقاضیان می‌کنند.