به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، عباس زارع، رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: شورای شهر دوره پنجم کرج تدابیر و پروژه های ویژه ای در حوزه محیط زیست را در دستور کار خود قرار داده است و در این راستا بودجه ۱۰ میلیارد تومانی شهرداری کرج برای این حوزه را به ۴۰ میلیارد تومان افزایش دادیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با تأکید بر اینکه تمام اقشار باید در راستای حفاظت از محیط زیست در تلاش باشند، بیان کرد: این بودجه نسبت به سال گذشته بسیار چشمگیرتر شده است تا بتوانیم به پروژه هایی همچون ساماندهی شیرآبه های خطرناک و استحصال گازوئیل رسیدگی کنیم.

وی اذعان کرد: تولید انواع پسماند در کرج قابل توجه است اما جمع آوری زباله و دفن زباله های تولیدی شهروندان در شب هنگام موجب شده تا این امر به دغدغه ای جدی تبدیل نشود اما آسیب های بسیاری را به دنبال دارد.

زارع با بیان اینکه اقدامات وسیعی در راستای بهبود شرایط زیست محیطی در دستور کار شورای شهر قرار گرفته است، تصریح کرد: در همین راستا اقدامات اجرایی عملیات پروژه متروی شهری کرج هم فعال شده است اگر چه با مشکلات اقتصادی در این موضوع مواجه شده ایم و نیازمند همراهی دستگاه های مربوطه هستیم.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که به بهبود محیط زیست و کاهش آلایندگی ها کمک می کند تجهیز مراکز معاینه فنی است تا از این طریق بتوانیم با خودروهایی که میزان آلایندگی بالایی دارد برخورد کنیم و آن ها ملزم به کاهش میزان آلایندگی شوند که دستگاه هایی همچون پلیس می توانند در این راستا به مجموعه مدیریت شهری کمک کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج به تأمین چند واحد ناوگان حمل و نقل عمومی استاندارد در کرج اشاره کرد و یادآور شد: نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی شهر امری ضروری است و شورای شهر نیز در این زمینه سرمایه گذاری کرده است.

انتهای پیام/م/۱۱۰۲/س/۳