به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرعامل برق شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: رونمایی از قبض سبز در دستور کار است و بناست از ابتدای مهر ماه قبض‌ها حذف و اطلاعات به صورت پیامکی ارسال شوند.

محمد اله داد در نشست خبری که به مناسبت ۱۹ خرداد ماه روز مدیریت مصرف در صنعت برق برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته محیط زیست اظهار کرد: توسعه پایدار و مدیریت مصرف زیرمجموعه حفاظت محیط زیست و توجه به طبیعت است. روز ۱۹ خرداد از امسال به عنوان روز مدیریت مصرف برق نامگذاری شده است.

وی افزود: به علت ارزان بودن قیمت برق دغدغه‌های موجود در راستای صرفه‌جویی و مدیریت مصرف برق نتیجه مطلوب نمی‌دهد و قیمت‌های برق چندان برای مردم دغدغه آفرین نیست.

وی با بیان اینکه حدود ۱۳ درصد رشد مصرف برق نسبت به سال گذشته رخ داده است، اظهار کرد: در بسیاری از مرغداری‌ها و صنایع راکد و منازل، سیستم‌ها و سخت افزار و نرم افزار استخراج بیت‌کوین نصب می‌شود، این نرم افزار در کشورهایی نصب می‌شود که قیمت برق در آنها پایین باشد و این موضوع یک چالش محسوب می‌شود. امروز در مساجد و مدارس نیز برق رایگان شده و در این مکان‌ها نیز اقدام به نصب این دستگاه کرده‌اند.

اله داد بیان کرد: تابستان امسال علیرغم اینکه بارندگی خوبی رخ داد و این تلقی در ذهن‌ها وجود دارد که با این بارندگی نباید خاموشی داشته باشیم، اما با این بارندگی تنها ۶ هزار مگاوات ظرفیت ذخیره برقابی صورت گرفته در نتیجه هنوز هم جای نگرانی در این راستا وجود دارد.

مدیرعامل برق شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی خاطرنشان کرد: قطعاً با این روند که پیش رو است خاموشی‌ها نسبت به سال گذشته افزایش پیدا خواهد کرد، البته برنامه‌های متنوعی در راستای مدیریت مصرف دیده شده تا از این چالش جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: از آنجاکه در سنوات گذشته پیک استان از ساعت ۲۱ تا ۲۴ بود اما با هجوم بارهای سرمایشی در سه سال اخیر این پیک در قالب شهرهای استان به روز منتقل شده است.