به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، با نزدیک شدن به جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران سالن‌های تئاتر پایتخت نیز خود را برای فعالیت‌های جدید با محتواهای متفاوت‌تر آماده می‌کنند.

از جمله برخی نمایش‌های موزیکال سنتی و آیینی اجرایشان در سالن‌های نمایش قوت بیشتری گرفته و البته درام‌های اجتماعی و سیاسی نیز جایگاه خود را دارند.

برخی از سالن‌های نمایشی تهران از جمله تئاتر شهر، مولوی، حافظ و تالار هنر نیز خود را برای جشن پیروی انقلاب اسلامی و جشنواره تئاتر فجر آماده می‌کنند. امسال این جشنواره به دلیل ایام فاطمه کمی دیرهنگام تر از زمان هر ساله یعنی از ۲۲ بهمن ماه آغاز می‌شود.

برخی از نمایش‌های جدید سالن‌های پایتخت که اجرایشان را از ششم تا دوازدهم بهمن ماه آغاز می‌کنند، بدین شرح هستند:

*اجراخوانی «نمایشی برای تو»

اجراخوانی «نمایشی برای تو» نویسنده محمد رحمانیان و کارگردان بهشاد پوریان امشب، شم بهمن در سالن شماه دو خانه نمایش مهرگان ساعت ۱۸ انجام می‌شود.
بازیگران این اجراخوانی ریحانه شمس، مائده رجبی، علیرضا اوصانلو، امیر عباسی، دانیال ضیایی فر، بهشاد پوریان، هومن نخبه زعیم و تهیه کننده:بهشاد پوریان است. چند جوان قصد اجرای یک تئاتر را دارند که مسائلی در این اثنا برایشان رخ می‌دهد.

* تهمینه در هفت خوان رستم

«هفت خان، هفت شهر، هفت عشق» اولین نمایش موزیکال ایرانی با برداشتی از هفت خان شاهنامه با نام «تهمینه در هفت خوان رستم» به نویسندگی کیاوش زارع طلب و کارگردانی محمد رییسی از اول بهمن ماه اجرایش را در سالن اصلی برج آزادی آغاز کرده است. این نمایش ساعت ۱۸:۳۰ هر شب به صحنه می‌رود.

تهمینه در هفت خان رستم در واقع برگرفته از داستان هفت خان رستم است که جای هفت خان، هفت گناه به ایران حمله برده و تهمینه به همراه رخش و رستم، هفت خان را در نبردی تراژدی فاتح می‌شود و اهریمن را از ایران دور می‌دارد. این نمایش در ژانر کمدی موزیکال است.

*«هفت خواب» در محراب

نمایش هفت خواب به نویسندگی شهناز روستایی و کارگردانی سامان تیرانداز از نهم دی ماه اجرایش را در سالن اصلی تالار محراب به صحنه می‌برد.

بازیگران نمایش صادق توکلی، شاهین علیپور، سید شهاب الدین حسینی، مهراد ابریشم کار، وحید محمودی، مسعود مرادیان صحنه، فواد منیرزاده، آرمین افتخار زاده، پویا محمد خانی، سینا دانش، علی یارلو، احسان طارم باشی، محمد رضا اکحوان، علی جعفر زاده، مهرداد چناری، کمانچه: سینا سراجی، تار: احسان خسروی، تمبک: مهدی تیمور هستند.

نمایش مجلس زن پوشی از شاخه‌های نمایش آیین سنتی ایرانی است که با زبان موسیقی به قصه یوسف و زلیخا می‌پردازد. این نمایش نیز ژانر کمدی موزیکال آیینی دارد.

*نمایشنامه‌خوانی «مرگ یزدگرد»

نمایشنامه‌خوانی مرگ یزدگرد به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی حسام‌الدین مختاری از ششم بهمن، امشب در عمارت نوفل لوشاتو انجام می‌شود.
بازیگران:مونا مهدی پور، امید دربان، سروین سیف، مهام راد، داریوش داوودی، مهران محجوب، کیانوش سعادت و تهیه کننده:حسام الدین مختاری هستند. در خلاصه این نمایش آمده است: پس یزدگرد به سوی مرو گریخت و به آسیایی درآمد. آسیابان او را در خواب به طمع زر و مال بکش…

*«تکرار» در تماشاخانه ایران تماشا

نمایش تکرار به نویسندگی جمشید خانیان و کارگردانی علی مرادی و بازی امید رهبر از هشتم بهمن ماه اجرایش در تماشاخانه ایران تماشا هر شب ساعت ۱۸:۳۰ به صحنه می‌رود.

داستان از این قرار است که خالد یک غواص است او در آسایشگاه روانی بستری است.

*نمایشنامه‌خوانی سگ

نمایشنامه‌خوانی سگ به نویسندگی و کارگردانی احسان امانی امشب، ششم بهمن ماه در خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود.
بازیگران (نقش خوانان به ترتیب حروف الفبا) پویا باغی، پریا جعفرمحمدی، امیر جلیلی، مهستا حیدری، شهرزاد خواجه غیاثی، شکیلا علی پناهی، لیلا فرداد، شقایق موسوی، پریا میرکیانی، علی هدایتی دستیار کارگردان: مهران میرزابیگی هستند.

*درون کاوی چند بازدم نوشتاری

نمایش درون‌کاوی چند بازدم نوشتاری به نویسندگی و کارگردانی بهنام شریفی از هفتم بهمن ماه اجرایش در تماشاخانه سه نقطه، سالن خسرو شکیبایی به صحنه می‌رود.

بازیگران نمایش کیمیا فیضی، آرتمیس دشتی، احسان شاملو، رهام رسولی آزاد، زهرا کاظمی هستند. داستان از این قرار است که دن هر سال کافه خود را به نام جدید افتتاح می‌کند. اما در سالی که کافه نویسندگان افتتاح می‌شود، دن نیست. مشتری‌ها ناچار به ادامه اهداف دن می‌شوند.

*«پارانوئید» در ایران تماشا

نمایش پارانوئید به نویسندگی مسعود ترابی و کارگردانی علی فرزانه پور از هفتم بهمن ماه هر شب ساعت ۲۱ به صحنه تماشاخانه ایران تماشا می‌رود.
بازیگران:(به ترتیب ورود) رضا زنده جاه، مونا رضایی، علی پیله ور، آذین فهیمی، میثم محب الهی، مژگان اخلاقی، سعیده جمشیدی، امید اولیایی، مهراد صوفی . بازیگران فرم: گلناز ندیمی، سیامک خانقلی، مهسا ناصری زردشتی، مروارید کیامرزی، امیرحسین حاجی حسینی، فرزاد عمرانی، حدیثه خانی ساربانقلی، مه لقا رستمی و تهیه کننده مونا رضای هستند.

*موی سیاه خرس زخمی

نمایش «موی سیاه خرس زخمی» به نویسندگی و کارگردانی جابر رمضانی و پیام سعیدی اجرایشان را از امشب در تالار حافظ آغاز می‌کند.

بازیگران نمایش حامد رسولی، مریم نورمحمدی، محمد علی‌محمدی، فربد فرهنگ، اصغر پیران، مینا زمان، سجاد حمیدیان، رشاد معینی هستند. درباره این نمایش آمده است که تماشایش به مبتلایان بیماری‌های تنفسی از جمله آسم و بیماری صرع توصیه نمی‌شود. در خلاصه داستان آن آمده است: «گذشته یه اسکلت پوسیده است که یه روز از گور میاد بیرون و یقه تو می‌گیره».

انتهای پیام/