به گزارش پایگاه خبری ربیع، در بازدید مدیر عامل صنایع شیر ایران از کارخانه شیر پگاه اصفهان به مناسبت افتتاح خط تولید دیگری در کارخانه، وی با اشاره به افزایش ۶۰درصدی قیمت شیر، نهاده‌ها و مواد اولیه، ادامه روند تولید را در چهارچوب رعایت قوانین و تعهد به مسئولیت شرکت عنوان کرد.
سید ابراهیم حسینی، مدیر عامل صنایع شیر ایران، در جمع خبرنگاران اصفهانی، مجموعه پگاه را یک مجموعه دولتی با دغدغه مسئولیت اجتماعی نامید که در شرایط سخت اقتصادی و افزایش بی‌رویه قیمت شیر، به تأمین اقلام اساسی مردم در چهارچوب قوانین توجه داشته و در مقایسه با سایر رقبا، قیمت محصولات خود را کنترل کرده است.
وی درباره افزایش بی‌رویه قیمت شیر و محصولات لبنی گفت: ما علاقه‌مند به افزایش قیمت نیستیم؛ چون به نفع ما نیست؛ ضمن آنکه افزایش قیمت در سطح پگاه با مجوز بوده است.
وی بیان کرد: افزایش ۶۰درصدی قیمت شیر، کمبود و گرانی نهاده‌ها و مواد اولیه، خللی در تولید و تأمین نیاز مردم ایجاد نکرده است؛ هرچند تولید بعضی محصولات ما مربوط به سازمان‌های حمایت‌کننده است.
وی همچنین تولید بعضی محصولات را ضررده عنوان کرد که بیشتر مربوط به محصولات شرکت‌های دیگر است.
حسینی در پاسخ به خبرنگار کیمیای وطن که اگر وقفه‌ای در تولید با توجه به حجم شیر ورودی در کارخانه ایجاد شود، ضرر بیشتری متوجه شما نمی‌شود، بیان داشت: اگر شیر و محصولات لبنی تولید نمی‌کردیم، شیر خشک برای صادرات تولید می‌کردیم؛ اما با توجه به اتفاقات اخیر، سیاست ما، تأمین نیاز داخل است.
وی خروج برخی رقبا را از بازار، نشانه تلاش و مدیریت صنایع شیر ایران در تولید و کنترل قیمت دانست.
مدیر عامل صنایع شیر ایران از تولید و توزیع روزانه ۸۵ تن شیر نایلونی در استان‌های اصفهان، یزد، چهارمحال و قم خبر داد و افزود: ۷۰درصد قیمت تمام‌شده محصول نهایی ما وابسته به شیر است.
وی با اشاره به ۸۰ میلیون دلار ارزآوری صادراتی در سال گذشته، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال، ارزش صادرات ما به ۱۳۰ میلیون دلار برسد که البته معافیت مالیاتی و حمایت دولتی در موفقیت صنایع شیر ایران بی‌تأثیر نیست.