به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان که به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس سازمان آتش نشانی و ایمنی مانند روال هر ساله به جمع خبرنگاران آمده بود از ضعف سیستم های اطفاء حریق در ساختمان بلند مرتبه سخن به میان آورد و به این نکته اشاره داشت که متاسفانه بسیاری از ساختمان ها بلند در اصفهان علیرغم دارا بودن سیستم های اطفاء حریق ،اما توسط مالکان  سرویس دهی به روز نشده اند و این مسئله باعث شد که ساختمانی بلند مرتبه در دروازه تهران علیرغم دارا بودن سیستم اطفاء دچار آتش سوزی شود.

بهزاد بزرگزاد، از جدی گرفته شدن مسائل ایمنی در ساختمان ها گفت و به این نکته گریزی زد که صنعت ما نیز باید در این زمینه به کمک باید تا برنامه های پیشگیرانه و البته جدید ایمنی برای ساخت ساختمان های بلند مرتبه طرح ریزی شود .

وی از برگزاری دوره ها و بسته های آموزشی آتش نشانی  به آموزش و پرورش خبر داد و افزود: تا اردیبشت ماه سال آینده این برنامه ها توسط آتش نشانی در مدارس اجرا می شود.

از تاسیس آزمایشگاه علت یابی حریق تا نردبان ۴۰متری

وی همچنین خبر ازتاسیس اولین آزمایشگاه علت یابی حریق در ایستگاه شماره ۱۲ اصفهان داد و گفت:فاز اول این طرح به اتمام رسیده است و فاز ۲و۳ نیز درحال اجرا می باشد، برای اینکه این آزمایشگاه از آخرین امکانات روز بهره مند باشد ۷ نفر از پرسنل با تجربه در این زمینه به کشور فرانسه اعزام می شوند تا علاوه برگذراندن به روزترین دوره های آموزشی، دستگاههایی که نیاز است در این آزمایشگاه به کارگیری شود را به ما اعلام کنند، خوشبختانه سازمان آتش نشانی اصفهان با اجرای این طرح فاصله ای برای موسسه همکار شدن با اداره استاندارد ندارد.

 بزرگزاد افزود: لوازم این آزمایشگاه می تواند ترکیبات باقی مانده آتش سوزی را  مشخص نماید و ما بدین وسیله قادرخواهیم بود آتش سوزی عمد از غیر عمد را به خوبی تشخیص دهیم.

وی همچنین از طرح یکسان سازی حقوق پرسنل آتش نشانی با کارمندان شهرداری سخن به میان آورد و افزود: کار آتش نشانان بازی با مرگ است و جان هرکس بالاترین دارایی اوست ، ولی باز هم باید برای این پرسنل افزایش حقوق درنظر گرفته شود .

توجه به ساختمان های قدیمی درمرکزشهر 

 این مقام مسئول، از افزایش حریق ضایعات و خودرو در اصفهان خبر داد و به این نکته اشاره داشت :نیاز است استراتژی مدیریتی در این رابطه انجام شود .البته ساختمان های قدیمی در مرکز شهر وچهارباغ یک خطر محسوب می شوند که نیاز است مالکان با مجهز کردن این ساختمان ها به خط لوله اطفاء حریق کار امداد رسانی  به این ساختمان ها را هموارتر کنند.

وی در رابطه با به کارگیری آتش نشان خانم در اصفهان تصریح کرد: البته در کادر اداری و و واحد پیشگیری از ظرفیت بانوان استفاده می شود ،اما درصدد هستیم کهاز بانوانان نیزدر بخش عملیات آتش نشانی اصفهان استفاده کنیم ، چرا که در برخی ماموریت ها به کمک آنان نیاز است .

عملکرد سریع آتش نشانی درامداد رسانی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان از خرید یک دستگاه نردبان ۴۰متری از آلمان خبر داد و افزود: این نردبان مفصلی بوده و باعث می شود که به صورت عمودی هم بتوان از آن استفاده کرد،این دستگاه تا اواخر آبانماه به ناوگان آتش نشانی اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به عملکرد آتش‌نشانی در سال گذشته عنوان کرد: آمار متوفیان سال ۹۵ نسبت به سال قبل ۲۵ درصد کاهش یافته است، همچنین تعداد کل نجات یافتگان نسبت به سال قبل ۱۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بزرگزاد با اشاره به اهمیت رسیدن به محل حادثه یادآور شد: متوسط رسیدن به محل حادثه در محدوده شهر ۴ دقیقه و ۱۱ بوده و ۱۰ دقیقه ۲۳ برای خارج از محدوده شهر اندازه‌گیری شده است.

انتهای پیام/