به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد،  ایوب شرافتی ظهر امروز در آیین افتتاح و بهره‌برداری از ساختمان جدید پلیس‌راه بجنورد به آشخانه اظهار کرد: احداث ۵۰ پاسگاه پلیس‌راه در کشور طی سال ۹۸ مصوب شده که از این تعداد در صورت آماده‌سازی زیرساخت‌ها ۲ باب پلیس‌راه در مسیر اسفراین به بجنورد و همچنین در منطقه چمن بید احداث می‌شود.

وی وضعیت جان‌باختگان تصادفات کشور بر اساس آمار مرکز جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۷ را ۵ نفر به ازای هر ۲۰ هزار وسیله نقلیه عنوان کرد و افزود: این آمار نسبت به میانگین جهانی و آسیا بسیار بهتر است اما از میزان جان‌باختگان تصادفات در اروپا بیشتر است که باید بتوانیم به عدد ۲.۷ نفر در این مقیاس برسیم.

جانشین پلیس‌راه ناجا از رتبه نخست کمتر تعداد کشته‌شدگان و بیشترین کاهش استان خراسان شمالی در حوادث رانندگی در کشور طی سال ۹۷ خبر داد و گفت: جان‌باختگان حوادث رانندگی جاده‌ای در خراسان شمالی ۲۲ درصد کاهش‌یافته درحالی‌که این رقم در کشور نسبت به سال ۹۶ افزایشی بوده است.

وی در انتها به مهم‌ترین معضلات و چالش‌های فعلی تصادفات برون‌شهری استان اشاره کرد و گفت: ۶۵ درصد تصادفات برون‌شهری خراسان شمالی در ۳۰ کیلومتری شهرستان‌ها بوده و آمار تصادفات موتورسیکلت‌های بیشتر از وضعیت نرمال است که باید نسبت به برطرف کردن این موضوع مانند کاهش سرعت رانندگی در این مناطق به‌صورت محلی اقدام کرد.

تلاش برای رفع کمبودهای نیروی انتظامی خراسان شمالی در سال ۹۸

ولی الله حیاتی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز در آیین با تقدیر و تشکر نسبت به اقدامات پلیس‌راه در استان گفت: با دستور استاندار خراسان شمالی در سال ۹۸ برای رفع کمبودهای نیروی انسانی و همچنین سخت‌افزارهای موردنیاز نیروی انتظامی در استان تلاش می‌کنیم.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌ها بر این است تا هیچ‌گونه نگرانی و ناامنی در سطح شهرها و مناطق مختلف استان طی سال ۹۸ ایجاد نشود و شاهد امنیتی پایدار در استان باشیم.

 در ابتدای این مراسم ساختمان جدید پلیس‌راه بجنورد به آشخانه بهره‌برداری شد.

انتهای پیام/