به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، حجت الاسلام حسین روحانی نژاد، معاون امور استان های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور پیش از ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان البرز که در سالن اجتماعات باشگاه میلاد کرج برگزار شد، گفت: مسأله افزایش بهره وری از مجموعه امکانات تحت اختیار اداره اوقاف از مهمترین اهداف این مجموعه است.

معاون امور استان های اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: برای مثال می توانیم سهم میوه دهی باغات وقف شده را با استفاده از تکنولوژی و علم افزایش دهیم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه از حضور افراد نخبه و دانشمند در افزایش بهره وری ها کمک خواهیم گرفت، اظهار کرد: وقف تنها در موارد مالی خلاصه نمی شود بلکه در برخی مواقع شاهد وقف علم هم هستیم.

روحانی نژاد اضافه کرد: انسان های توانمندی که ظرفیت های بالای علمی دارند می توانند علاوه بر افزایش بهره وری به ایجاد اشتغال برای نسل کثیری از جوانان نیز کمک کنند.

وی با بیان اینکه شرایط زندگی نسبت به گذشته بسیار متفاوت است، گفت: در این برهه از زمان می توان با وقف اپلیکیشن جامع و دانش شبکه های اجتماعی به کمک کشور بیاییم؛ باید اولویت بندی شود و نیاز کشور را بسنجیم تا از ظرفیت وقفیات در این حوزه بهره برداری کنیم.

روحانی نژاد با تأکید بر اینکه از ظرفیت جوانان صاحب فکر، دانشجویان و دانش آموزان استفاده خواهیم کرد، افزود: باید مسیر حرکت دانشمندان و علمای فقهی و علمی را در راستای رفع مشکلات کشور همچون ازدواج جوانان باز کنیم.

وی ادامه داد: حمایت و همکاری همه جانبه اقشار مختلف مردمی از نظام جمهوری اسلامی به رفع مشکلات کمک خواهد کرد. مردم می توانند در مقابله با تحریم ها به پیروزی برسند و در این میان اقدام مقتدرانه دولت در رابطه با خروج از برجام قابل قبول و حائز اهمیت است.

معاون امور استان های اوقاف و امور خیریه کشور ملت ایران را صلح دوست برشمرد و یادآور شد: دشمن تصور نمی کرد پهپاد جاسوسی که به مرزهای ایران فرستاده بود مورد هدف قرار گیرد؛ اگر نمایندگان مجلس به درستی این قضیه را پیگیری کنند می توانیم مطالبه گر خسارت موشک هایمان باشیم.

روحانی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود تمام بقاع متبرکه و امامزاده ها را در سطح کشور ظرفیت های ارزشمندی برشمرد و اضافه کرد: ده  ها میلیون نفر با حضور در صحن بقاع متبرکه و امامزاده ها می توانند به تقویت اتحاد در میان جوامع مختلف و افزایش وقف در کشور کمک کنند.

معاون امور استان های اوقاف و امور خیریه کشور اضافه کرد: در مجموعه اوقاف و امور خیریه می توانیم سبک زندگی ایرانی اسلامی را در سطح جامعه گسترش دهیم و همچنین از دانش های نوین در راستای جذب سرمایه استفاده کنیم.

انتهای پیام