به گزارش پایگاه خبری ربیع،عبدالله جلالی در یکصد و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در ساختمان شهید باکری این شورا، با انتقاد از مسائل مطرح شده در تریبون یکی از نمازهای جمعه های استان قم علیه شورای اسلامی شهر و شهرداری افزود: مساجد پایگاه اصلی اجتماع مردم است و اگر خیرین می خواهند کار کننند، به جای تغییر کاربری مجتمع های مسکونی، به فکر احداث مسجد باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: جای تعجب است که تریبونی که باید منادی قانون و مقررات باشد، مطالبی مطرح می شود که خلاف این موضوع است.

جلالی با بیان اینکه هر گونه تخلف از هر مرجعی باید پرونده تخلفاتی تشکیل و مسئول رسیدگی به این رونده‌ها کمیسیون ماده ۱۰۰ است، اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر به موکلان خود افتخار می کنند و خود را نوکر مردم می دانند و برخی الفاظ مطرح شده در آن نمازجمعه مبنی بر تخطی اعضای شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری بدون پشتوانه قانونی است.

وی دلیل عدم صدور مجوز توسط شهرداری برای تغییر کاربری محوطه های مشاع بلوک های ساختمانی به حسینیه را رعایت قانون دانست و گفت: با وجود اینکه مدیریت شهری قم تمایلی برای ورود به حاشیه ها ندارد ولی سکوت در برابر وارد کردن اتهام به مدیریت مجموعه شهری قم را جایز نمی دانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، گفت: شهرداری با تشکیل ستاد و مقدمات، هر آنچه که باید در جهت خدمت رسانی به مردم در ماه محرم و صفر است در دستور کار قرار داده و اقدام‌های مضاعفی در این ایام توسط شهرداری مورد توجه قرار گرفته است.

جلالی با بیان اینکه در طول ماه محرم و صفر مراسم های بزرگ مذهبی در قم برگزار می شود که این موضوع نیازمند برنامه ریزی جدی مدیریت شهری است، گفت: آماده کردن محیط شهری و فضایی متناسب با شان و جایگاه قم برای برگزاری هر چه باشکوه عزداری اباعبدالله(ع) برنامه ریزی شده است.

وی با تاکید بر ضرورت نظافت شهری و جمع آوری پسماند در ایام محرم و صفر، افزود: صدور مجوز برای ایستگاه های صلواتی الزامی است و از همه کسانی که درخواست ایجاد ایستگاه های صلواتی در این ایام را دارند درخواست داریم که اقدام لازم برای کسب مجوز را انجام دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: اخذ مجوز در ساماندهی ایستگاه های صلواتی موجب ارتقای وضعیت ایمنی، بهداشتی و امنیتی و همچنین بهبود خدمات رسانی به مردم و عزادارن اباعبدالله(ع) بسیار موثر شود.

جلالی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی برای توجه بیشتر به موضوع پسماند در این ایام، گفت: ضروری است تا رسانه ها با توجه به ضرورت فرهنگ سازی در حوزه پسماند وارد میدان شده و در این زمینه با تولید برنامه و گزارش نسبت به فرهنگ سازی در این زمینه ورود کنند.

وی ادامه داد: اخیرا دیوان عدالت اداری برخی مصوباتی شورای اسلامی شهر قم که توسط فرمانداری رد شده و اعضای شورا بر آن اصرار کرده بودند، نظر شورای اسلامی شهر قم را تایید کردند که نشان از استدلال های قوی حقوقی این شوراست.