به گزارش پایگاه خبری ربیع، سبک کیوکوشین کاراته در استان کردستان در مرداد ماه امسال اتفاقات خوب و شادی‌بخشی رقم زد. این تیم به مربی‌گری شیهان مهران خانی و حمایت مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر دکتر محمد باقر محمدی توانستند برای اولین در تاریخ جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی کیوکوشین کاراته (در مرداد ماه ۱۳۹۸ شهرستان فریدون‌کنار) افتخار آفرینی کنند. در ادامه گفت‌وگوی کوتاهی با سیروان ضیایی زاده نماینده سبک کیوکوشین کاراته wsku در استان کردستان انجام گرفت که در ادامه می‌خوانید.

لطفاً خودتان را معرفی کنید.

سیروان ضیایی‌زاده هستم شهرستان صحنه و ساکن سنندج و کارمند هلال‌احمر کردستان، دانشجوی فوق لیسانس حقوق خصوصی. مدیر موسسه حقوقی و داوری دیوان دادبان صلح.

در مورد سبک ورزشی و افتخاراتی که کسب کردید توضیح دهید.

من در حال حاضر نماینده سبک کیوکوشین کاراته wsku ناجا و نماینده سبک کیوکوشین کاراته wsku استان کردستان هستم. مربی ملی درجه ۳ و پایه‌گذار تیم کیوکوشین کاراته wsku جمعیت هلال احمر استان کردستان می‌باشم. در سن ۷ سالگی کاراته را با شیهان فقید کامران امینی آموختم. دارنده ۱۲ طلای مسابقات کشوری، دو نقره و یک برنز کشوری هستم. اخیراً در مسابقات بین‌المللی کیوکوشین کاراته که در مرداد ماه ۱۳۹۸ در شهرستان فریدون‌کنار برگزار شد، مقام دوم این مسابقات را کسب نمودم.

لازم است تاکید کنم با همت مدیر عامل جمعیت هلال احمر یک تیم بانوان و یک تیم آقایان جوانان و داوطلبان با مربی‌گری شیهان مهران خانی که شبانه روز زحمت کشیدند، به این مسابقات اعزام نمودیم. همچنین این تیم‌ها باحمایت مالی و معنوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر جناب آقای دکتر محمد باقر محمدی که هم تیم را بدرقه نمودند و هم استقبال شایسته‌ای ازتیم داشتند، همراه بود و جای تقدیر دارد، این در حالی‌ست که این تیم و این قهرمانان افتخارآفرین از طرف هیچ یک از ارگان‌های دولتی، هیت کاراته استان و اداره کل ورزش و جوانان حمایت نشده است.

تیم کیوکوشین کاراته هلال‌احمر چه برنامه‌هایی برای آینده دارد؟

با یاری پروردگار و با حمایت کانچو دکتر علی رضا صفری رییس سازمانی جهانی کیوکوشین wsku و مدیر عامل جمعیت هلال احمر این تیم پتانسیل و آمادگی راهیابی به تیم سوپرلیگ با نام جمعیت هلال احمر را خواهد داشت.

 افرادی که در مسابقات مرداد ماه امسال مقام آوردند را معرفی بفرمایید.

در تیم آقایان ارشیا توانا خردسالان وزن -۳۰ سوم، اهورا کارگر خردسالان -۳۵ سوم، معین کیله‌سفیدی نونهال وزن -۴۰ سوم، محمد بهرامی وزن آزاد نونهالان سوم، کارو عزیزی وزن -۵۵ نوجوانان سوم، پارسا صیدی وزن آزاد جوانان سوم وسیروان ضیایی زاده -۷۰ بزرگسالان سوم و در تیم بانوان تینا کیله‌سفیدی خردسالان -۲۰ سوم و نسیم حکیمی آزاد بزرگ‌سالان سوم

سخن آخر.

در پایان لازم است تشکرکنم از همسرم که در مدتی که در اردوی تمرینی بودم، شبانه روز من را حمایت کرد. همچنین از مربی عزیز و دلسوزم شیهان مهران خانی و سن‌سی بهزاد عزیزی کمال تشکر را دارم.