به گزارش پایگاه خبری ربیع،علی اصغر دادخواه در نشست خبری که در مرکز مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان قم برگزار شد، تعداد بیمه شدگان تأمین اجتماعی در قم را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: در استان قم ۲۳۰ هزار نفر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند که از این تعداد ۱۲۴ هزار نفر بیمه اجباری و سایر بیمع شدگان اختیاری هستند.

وی ضمن تبریک یوم الله دهه فجر در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب بیان کرد:پیش از انقلاب اسلامی در ایران بیمه کارگری وجود نداشت ولی در حال حاضر کارگران ساختمانی همراه با خانواده‌هایشان از خدمات تأمین اجتماعی بهره می‌برند.

وی در ادامه عنوان کرد:در نخستین سال‌های انقلاب فقط ۳۰۰ نفر بازنشسته در قم بودند که این تعداد در حال حاضر به بیش از ۳۷ هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر رسیده است.

دادخواه شمار کسانی که در قم بیمه بیکاری دریافت کردند را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: ۳ هزار و ۵۰ نفر در ۹ ماه سال جاری از سازمان تأمین اجتماعی بیمه بیکاری دریافت کردند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم به دیگر خدمات اشاره کرد و افزود: برای سال‌های آینده در تلاش هستیم که کارت سلامت صادر کنیم تا نیازی به مراجعه بیمه شدگان برای صدور یا تمدید دفترچه به شعب و ترددهای غیر ضروری نباشد.

مدیران تامین اجتماعی در پایان این جلسه ضمن تشریح عملکرد ،برنامه ها واقدامات انجام شده یادآور شدند:برنامه های آینده تامین اجتماعی استان قم را برای ارائه خدمات  گسترده و مطلوب تر به بیمه شدگان ارائه خواهند کرد.