به گزارش پایگاه خبری ربیع، عبدا… گیتی منش در گفتگو با خبرنگار ربیع افزود: این اقدام از ابتدای اجرای این طرح و به منظور کاهش هزینه های سوخت مصرفی در سبد هزینه خانوار به صورت رایگان انجام شده است و خودروهای عمومی، وانت بارها و تاکسی های اینترنتی مشمول این خدمات گشته اند.

وی با بیان اینکه عرضه ۶۰۰ میلیون مترمکعبCNG برای این خودروها در هر سال، معادل صرفه جویی ۶۰۰ میلیون لیتر بنزین در همان سال است، گفت: با تبدیل خودروهای بنزینی به دوگانه سوز شاهد کاهش آلاینده های زیست محیطی ناشی از آن نیز در اصفهان بودیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان به اقدامات صورت گرفته در زمینه «مدیریت سبز» نیز اشاره و عنوان کرد: از سال ۱۳۹۵ تاکنون شاخص شدت مصرف انرژی اصفهان کاهش یافته واز ۳۴ کیلوژول به ۱۰ کیلوژول به ازای یک لیتر حجم عملیات رسیده است.

گیتی منش ادامه داد: در حوزه کاهش مصرف سوخت و انرژی در سه سال اخیر اولین سامانه خورشیدی با ظرفیت ۲۰ کیلووات به صورت پایلوت و به منظور استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در راستای بهینه سازی مصرف انرژی در اصفهان نصب شد و همچنین معاینه فنی، هوشمندسازی و بهینه سازی موتورخانه های فعال منطقه و اخذ و تمدید سالانه گواهینامه مربوطه بر اساس استاندارد ملی ۱۶۰۰۱ هم صورت گرفته است.

این مقام مسئول بیان داشت: تغییر سوخت بویلر تاسیسات و انبار نفت شهید فندرسکی پور از نفت گاز به گاز طبیعی و نصب رسوب گیر بر روی تعدادی از موتورخانه های فعال منطقه از دیگر اقدامات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در راستای بهینه سازی مصرف سوخت بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به دیگر اقدامات شاخص صورت گرفته در چند سال اخیر اشاره کرد و اظهارداشت: بارگیری روزانه ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نفتکش به صورت روزانه از اصفهان به دیگر نقاط کشور و افتتاح ۱۷ جایگاه عرضه سوخت فرآورده های نفتی جدید در دو سال گذشته در پنج شهرستان استان از مهمترین اقدامات این شرکت بوده است که هم اکنون شمار جایگاه های سوخت استان به ۳۶۰ جایگاه رسیده است.

زهرا زرفشانی