به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز، محمدرضا فلاح‌نژاد صبح امروز در آیین افتتاح پروژه‌های شهرستان نظرآباد که همزمان با سومین روز از دهه فجر برگزار شد، به جمعیت این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۸ درصد از جمعیت شهرستان نظرآباد را روستاییان و ۸۲ درصد دیگر را شهرنشینان تشکیل داده‌اند.
وی با اشاره به کسب سه رتبه نمونه کشوری توسط شهرستان نظرآباد، افزود: در این شهرستان میزان دام از ۲۰ استان کشور بیشتر است؛ همچنین ۷۰ درصد از زعفران تولیدی استان توسط نظرآباد تامین می‌شود.
فرماندار شهرستان نظرآباد گفت: سعی داریم حوزه گردشگری منطقه ازبکی که جزو آثار ملی است و بسیاری از کشفیات آن مجموعه در موزه تهران نگهداری می‌شود به ثبت بین‌المللی برسد.
فلاح‌نژاد یادآور شد: کویر نجم‌آباد و کوه‌های رنگین معروف به کوه‌های مریخی از دیگر مناطق گردشگری  و زیبایی‌های نظرآباد به‌شمار می‌آید.

وی از پایان مراحل تکمیل شهرک صنعتی نجم‌آباد خبر داد و بیان کرد: شهرک گلخانه‌ای چوپان‌آباد از دیگر توانایی‌های صنعتی این شهرستان است.
فرماندار نظرآباد تعداد پروژه‌های ده فجر نظرآباد را ۱۲۰ پروژه برشمرد و گفت: در این میان ۸۵ پروژه خصوصی و مابقی دولتی است که اعتباری بالغ‌بر هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف به آن تخصیص داده شده است.
فلاح‌نژاد از کاوش محوطه ازبکی خبر داد و یادآور شد: ۱۵۲ میلیارد تومان اعتباری است که به غیر‌از پروژه‌های یاد شده در حوزه‌های عمرانی به این شهرستان تخصیص یافته است.
به گفته وی راه‌اندازی ستاد تسهیل این شهرستان موحب شده تا ۹۰ واحد تولیدی و صنعتی رفع موانع شوند و اقدامات این مراکز رونق گیرد.
فرماندار نظرآباد به برگزاری جشنواره شیر و کلزا در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: طی یک سال گذشته موفق شدیم رتبه نخست اشتغال روستایی را از آن خود کنیم که در این میان یک میلیارد اعتبار از تسهیلات ۶ درصدی استان را جذب کردیم.
فلاح‌نژاد با بیان اینکه طبق ارزش‌یابی استان مقام اول گردشگری را از آن خود کرده‌ایم، بیان کرد: سعی داریم با بهره ‌گیری از ظرفیت‌های خود به عنوان نخستین شهرستان سبز به منظور مجهز بودن به انرژی گاز در استان مطرح شویم.
وی از پرداخت ۱۷ میلیارد ارزش افزوده به شهرداری نظرآباد خبر داد و تأکید کرد: ۹ میلیارد تومان نیز ارزش افزوده‌ای است که توسط شهرداری تنکمان تخصیص یافته است.
فرماندار نظرآباد اضافه کرد: پیگیر تخصیص آب طالقان برای شهرستان نظرآباد هستیم تا کیفیت آب این شهرستان را بیشتر کنیم.
فلاح‌نژاد خاطرنشان کرد: روستای عبدال‌آباد مستقر در این شهرستان آخرین جاده خاکی نظرآباد به شمار می‌آمد که آسفالت شد.
وی معتقد است ساخت پهلوگاه برای معرفی و جذب اعتبار در این شهرستان ضرورت دارد و به جذب سرمایه و گردشگری کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/و