به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، خط تولیدی جدید واحد استام صنعت که در زمینه تولید کویل احتراقی فعال است، همزمان با سومین روز از هفته دولت و با حضور مسؤولان ارشد استانی افتتاح شد.

این خط تولید در گروه صنایع خودروسازی فعالیت می‌کند و ظرفیت تولید دو میلیون عدد قطعه در سال را خواهد داشت که البته نیاز سالانه کشور کمتر از این تعداد است.

خط تولید این قطعه که برای کاربرد صنایع خودرو است برای ۸۵ نفر اشتغال‌زایی مستقیم خواهد داشت؛ سرمایه‌گذاری ثابت برای این خط تولید ۶۰۰ میلیارد ریال و به گفته مسؤولان این مجموعه صنعتی سرمایه در گردش آن‌ سه هزار و ۳۷۹ میلیارد ریال است.

غفور قاسم پور فرماندار ویژه شهرستان کرج در حاشیه این افتتاحیه در جمع خبرنگاران گفت: این کارخانه با وجود تحریم های بین‌المللی و فشارهای اقتصادی، ضمن بکارگیری متخصصان داخلی و ایجاد اشتغالزایی، زمینه تأمین قطعات خودرو و جلوگیری از هدررفت منابع ارزی را در داخل کشور فراهم کرده است.

فرماندار ویژه شهرستان کرج بیان کرد: بومی‌سازی قطعات خودرو مطابق با استانداردهای جهانی از نقاط برجسته این کارخانه تولیدی در حوزه صنعت خودرو است.

وی اظهار کرد: امسال در هفته دولت، هشت پروژه بخش خصوصی با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان در شهرستان کرج افتتاح می‌شود و به بهره‌برداری می رسد که بسترساز ایجاد ۵۴۸ فرصت شغلی جدید خواهد بود.

انتهای پیام/پ