به گزارش پایگاه خبری ربیع، به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، بهره‌برداری از ۲۹ پروژه آبرسانی روستایی در مازندران با صرف اعتباری بالغ بر ۳۴۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارات استانی آغاز خواهد شد. همچنین کلنگ دو پروژه آبرسانی نیز به زمین خواهد خورد.

مجید عبدالهی، مدیرعامل آبفار استان مازندران در گفت‌وگویی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: به مناسبت هفته دولت و برخورداری مردم روستاهای استان از خدمات دولتمردان ۲۹ پروژه آبرسانی روستایی با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۳۴۱ میلیارد ریال در ۴۲ روستای ۱۴ شهرستان استان مازندران طی هفته دولت جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها بهسازی ۱۰ دهنه چشمه، حفر و تجهیز ۶ حلقه چاه عمیق، اجرای لوله‌گذاری به طول ۸،۱۳۱ کیلومتر خط انتقال، ۷،۲۱۹ کیلومتر لوله‌گذاری شبکه توزیع همچنین احداث ۲۶ باب مخزن زمینی و هوایی به حجم ۵ هزار مترمکعب، احداث، تجهیز و راه‌اندازی ۲۰ واحد ایستگاه پمپاژ، خرید و تعبیه ۶ دستگاه دیزل ژنراتور و ۲ دستگاه کلرزنی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران افزود: این پروژه‌ها شامل آبرسانی روستایی شهید آباد، کوا و پارچ در شهرستان بهشهر، مجتمع‌های آبرسانی شهید اسفندیاری، طوسکلا، ولامده و سنگر نکاء، آبرسانی روستای دارابکلا میاندرود، آبرسانی پروریج آباد و پایین ده ساری، مجتمع آبرسانی روستایی سنگ کتی، ریکنده و شهرودکلا قائمشهر، آبرسانی آهنگر کلا سیمرغ همچنین آبرسانی شیخ محله و قصاب امیر بابل، مجتمع آبرسانی اسبوکلا، استخر سر و درک رودبار سوادکوه، بورخیل سوادکوه شمالی، مجتمع‌های آبرسانی کته پشت و معلم کلا، کمدره آمل، آبرسانی روستایی کلوسا محمودآباد و … است.

عبدالهی از آغاز عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی عشرستاق بهشهر و آبرسانی روستای مکارود در کلاردشت نیز خبر داد و گفت: برای این پروژه‌ها حفر یک حلقه چاه عمیق، احداث ۲ مخزن زمینی به حجم ۵۳۰ مترمکعب، تجهیز و راه‌اندازی یک واحد ایستگاه پمپاژ و لوله‌گذاری خط انتقال به طول ۲ کیلومتر با پیش‌بینی بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است.