به گزارش پایگاه خبری ربیع، سیجانی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت ایام پیروزی انقلاب عنوان کرد: نمایشگاه بین المللی کفش و دمپایی استان نیز با حضور مسئولان ملی و استانی و ۸۰ مهمان خارجی روز سه شنبه، شانزدهم بهمن ماه جاری در محل دایمی نمایشگاه های قم برگزار خواهد.

محمود سبحانی در ادامه ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب خاطر نشان کرد: از طرح های قابل افتتاح، ۲۷ طرح تولیدی است که با سرمایه گذاری یک هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی و ایجاد اشتغال برای ۸۵۰ تن افتتاح می شود.

وی ادامه داد: همچنین، ۲ طرح معدنی با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۳۵ تن به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت قم گفت: اجرای پنج طرح زیربنایی و عمرانی در شهرک های صنعتی با اعتبار ۱۳۵ میلیارد ریال از دیگر طرح هایی است که به مناسبت ایام الله دهه فجر در قم مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی بیان کرد: افتتاح سه فروشگاه بزرگ و مجتمع های خدماتی با اعتبار ۱۴۵ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۱۹۰ تن از دیگر طرح های قابل افتتاح در این استان به شمار می آید.

وی بیان کرد: در همین رابطه طرح بازدید از واحدهای صنعتی استان با حضور مسئولان ملی و استانی طی ۴۰ روز برنامه ریزی شده است که این طرح تا پایان بهمن ماه ادامه می یابد.

سیجانی افزود: دوطرح مهم صنعتی دیگر نیز تا پایان بهمن ماه جاری در قم به بهره برداری می رسد که در مجموع طرح های قابل افتتاح سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۴۰ طرح می شود.

وی ادامه داد: حضور در نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در مصلای قدس قم از دیگر برنامه برنامه های این سازمان در ایام الله دهه فجر است.

سیجانی در ادامه در خصوص ویژگی های صنعت در استان گفت: در قم ظرفیت های خوبی برای ایجاد واحدهای صنعتی با فناوری پیشرفته در بخش صنایع غذایی، لوازم خانگی و قطعه سازی وجود دارد که می تواند اشتغال بسیاری را فراهم کند.

سیجانی به مورد معرفی سوغات استان اشاره کرد و افزود: کالاهایی که منحصر به استان هستند باید در قالب یک بسته سوغاتی طراحی شود.

وی در پایان عنوان کرد: به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب صنوفی که وابسته به این سازمان هستند از ۳۰ درصد تخفیف جهت دریافت پروانه کسب برخوردار می شوند همچنین به بازدید کنندگان در نمایشگاه ۱۵ درصد تخفیف خرید کفش ارائه می شود.