به گزارش پایگاه خبری ربیع،  مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان در نشستی خبری با خبرنگاران گفت: این منطقه در فضایی به مساحت ۲۱۶۴ هکتار قرار دارد که ۵۲۰ هکتار آن در حریم است. محمد صیرفی نژاد افزود: در این منطقه ۲۱۰ هزار نفر جمعیت سکونت دارند و دومین منطقه پر جمعیت کلانشهر اصفهان محسوب می شود و بیشترین معابر و شاهراه های ارتباطی شهر اصفهان با ۹۰ کیلومتر معبر اصلی و ۳۶۰ کیلومتر معبر فرعی در این منطقه قرار دارد.

وی به ویژگی های شاخص منطقه ۱۰ اشاره و عنوان کرد: در این منطقه ۱۰۰ مسجد، ۲۰۰ هیات مذهبی ، ۵۰ کانون و شش امامزاده  و شش ورزشگاه که متعلق به شهرداری و شش فرهنگسرا، پنج سالن مطالعه و یک خانه کودک و باغ بانوان داریم.

صیرفی نژاد ادامه داد: منطقه ۱۰ جمع اضداد است و از محله حصه کم برخوردار  و کمتر توسعه یافته تا دشتستان برخوردار از مختصات آن است و ۱۷ محله منطقه ۱۰ با توجه به آسیب ها در بخش های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی دارای برنامه های ویژه در مدیریت شهری جدید اصفهان است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان در بخش دیگری از سخنانش گفت: این منطقه ۲۲۲ هکتار بافت فرسوده دارد که ۱۴ درصد بافت منطقه را به خود اختصاص داده است.

**وجود ۱۵۰ پارک محلی در منطقه ۱۰

وی با بیان اینکه این منطقه نخستین منطقه شهری به لحاظ تعداد زیاد پارک‌های محلی است، گفت: سرانه فضای سبز منطقه ۱۲ مترمربع است و ۱۵۰ پارک محلی در این منطقه قرار دارد و ۱۵ کیلومتر مادی و انهار فضاهای شهری منطقه را زیباتر و متمایز ساخته است.

** بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی منطقه ۱۰ در سالجاری

صیرفی نژاد در بخشی از سخنانش به جذب ۱۲۰ درصدی بودجه این منطقه در سال ۱۴۰۰ اشاره و اظهارداشت: در سال ۱۴۰۱ بودجه منطقه ۴۵۸ میلیارد تومان بود که ۹۸ درصد آن جذب و در سال ۱۴۰۲ نیز ۶۵۶ میلیارد تومان بودجه برای منطقه تعیین شد که ۱۱۳ درصد محقق شد و امسال ۱۰۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای منطقه در نظر گرفته شده که امیدواریم با مجموعه فعالیت هایمان بتوانیم تمام بودجه را محقق و جذب کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اهم اقدامات صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ گفت: سال گذشته در محروم ترین محله شهر اصفهان که همان حصه است اقدامات بسیاری صورت گرفت که از آن جمله می توان به احداث بزرگترین پروژه شهری سال ۱۴۰۲ اشاره کرد.

صیرفی نژاد ادامه داد: پارسال میدان شش راه که بسیار فرسوده بود و معضلات اجتماعی بسیاری داشت ۱۰هزار مترمربع آن آزادسازی شد و با تبدیل نام میدان به میدان «عروج» ۳۳ میلیارد توئمان برای تملک آن و ۲۷ میلیارد تومان برای اجرای میدان هزینه تخصیص یافت.

وی افزود: همچنین احداث خیابان شهید رییسی در امتداد میدان عروج حدفاصل میدان مدرس تا میدان شهید رییسی دیگر اقدام عمرانی سال گذشته منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان بود که یک خیابان ۴ بانده در این محور احداث شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته با همکاری خیرین شهر، زمینی به مساحت ۲۶ هزار متر مربع در مجاورت محله حصه به شهرداری اهدا شد و از سال گذشته پارکی بزرگ در مجاورت این محله احداث شده که امیدواریم موجب افزایش شادی و نشاط محله شود.

صیرفی‌نژاد یادآور شد: احداث خیابان کوشش به طول ۵۰۰ متر دارای ۴ باند با ۵ میلیارد تومان نیز اجرایی شد، پل اتصال خیابان مهر به فرسان هم با هزینه ۵ میلیارد تومان که سال گذشته شروع شد، خرداد ماه امسال به عنوان پروژه ترافیکی که گره‌گشا در منطقه است افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه اولین مرکز توانمندسازی بانوان در آینده نزدیک در محله حصه افتتاح می‌شود، افزود: فاز نخست طرح توسعه باغ بانوان طلوع به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع و هزینه ۵ میلیارد تومان سال گذشته اجرایی شد و فاز دوم این طرح نیز در بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است.

** بهره برداری از خیابان گرکان در خرداد ماه

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای دو پروژه عمرانی در محله گرکان هم گفت: احداث خیابان گرکان به طول ۵۰۰ متر مربع با هزینه آزادسازی ۸ میلیارد تومان و هزینه احداث ۱۲ میلیارد تومان مراحل نهایی خود را در دست اجرا دارد و این پروژه در خرداد ماه در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: پارک چهار هزار متر مربعی محله گرکان از دیگر پروژه‌هاست که در مجموع با هزینه ۲۰ میلیارد تومان در دو بخش تملک و احداث اجرایی شده است.

صیرفی‌نژاد به احداث رینگ کلکتور آب از میدان لاله تا پل سرهنگ اشاره کرد و بیان داشت: با اجرای این پروژه می‌توان کل منابع آبی شهر اصفهان را به صورت متمرکز و هوشمند مدیریت کنیم که با هزینه ۱۶ میلیارد تومان انجام شده و مقرر شده این رینگ تا اتوبان شهید آقابابایی نیز ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به احداث ورزشگاه در محله هفتون نیزگفت: مراحل نهایی احداث ورزشگاه با هزینه ۶ میلیارد تومان در حال انجام است.

**اجرای پروژه های محرومیت زدایی در حصه، مصلی و اطشاران

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه محلات هدف برای اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی در راستای ارتقای کیفی محلات انتخاب شده‌اند، افزود: امسال سه محله حصه، مصلی و اطشاران به عنوان محله هدف انتخاب شده‌اند.

**احداث پارکینگ طبقاتی در خیابان مصلی

وی با تاکید بر اینکه شهرک میلاد در محله اطشاران دارای دو بافت قدیمی و جدید است که درخواست‌های متعددی از سوی شهروندان مبنی بر احداث خیابان داشتیم، ادامه داد: با پیگیری بسیار زیاد اواخر پارسال مصوبه احداث خیابان  و اعتبار ۴۰ میلیارد تومان برای احداث آن پیش‌بینی شده است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه محله مصلی محله پرتراکم و پر تردد اما کم برخوردار این منطقه است، تصریح کرد: به دلیل معضلات ترافیکی، کلنگ‌زنی احداث پارکینگ طبقاتی در محله مصلی با ظرفیت ۳۵۰ واحد پارک خودرو در آغازامسال کلید خورد و پیمانکار مشغول به کار است.

**تخصیص ۳۰۰ میلیارد برای آسفالت معابر منطقه ۱۰

وی احداث امتداد رینگ کلکتور حد فاصل میدان معراج تا خیابان خواجه عمید با اعتبار ۵ میلیارد تومان در راستای مدیریت یکپارچه هوشمند منابع آبی شهر، احداث منبع آب ۵۰۰ مترمکعبی در میدان لاله با اعتبار ۷ و نیم میلیارد تومان، اتصال خیابان سروستان به سپیده کاشانی با هدف گره گشایی ترافیکی از خیابان‌های جی و پروین، اصلاح راستگرد خیابان پروین به جی و بالعکس، اصلاح هندسی میدان جوهران را از دیگر پروژه‌های امسال عنوان و گفت: امسال برای روکش آسفالت معابر منطقه نیز بودجه ۳۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.

** افتتاح مرکز توانمندسازی بانوان در آینده نزدیک

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک اولین مرکز توانمندسازی بانوان در آینده نزدیک در محله حصه افتتاح می‌شود، افزود: فاز نخست طرح توسعه باغ بانوان طلوع به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع و هزینه ۵ میلیارد تومان سال گذشته اجرایی شد و فاز دوم این طرح نیز در بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است که تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

زهرا زرفشانی