به گزارش پایگاه خبری ربیع، با حضور حسین‌زادگان استاندار مازندران، رضایی فرماندار ساری و مسئولین و مقامات استانی و محلی بی ۶۳ کیلوولت در ایستگاه ۲۳۰ کیلوولت ساری افتتاح شد.

 برای این پروژه ۳ فیدر خط کابلی ۶۳ کیلوولت (۲ فیدر برای تغذیه پست ۶۳ کیلوولت ساری ۶) و (یک فیدر برای تغذیه پست ۶۳ کیلوولت صنایع آموزشی) احداث شده است.

تغذیه ایستگاه ساری ۶، افزایش قابلیت اطمینان بار شهرستان ساری و حومه آن از اهداف و آثار اجرایی این پروژه بوده است. مجموع اعتبارات هزینه شده برای این پروژه مبلغ ۴۵ میلیارد ریال است. همچنین ۳ پروژه برق‌رسانی در بخش انتقال و فوق توزیع افتتاح شد. این پروژه‌ها شامل افزایش ظرفیت پست ۲۳۰ کیلوولت گرگان از ۴۱۰ مگاولت آمپر به ۵۰۰ مگاولت آمپر، افزایش ظرفیت پست فوق توزیع گرگان ۲ از ۸۰ مگاولت آمپر به ۱۰۰ مگاولت آمپر و افزایش ظرفیت پست فوق توزیع حیدرآباد گرگان از ۴۵ مگاولت آمپر به ۶۰ مگاولت آمپر است.

تأمین برق مستمر و مطمئن، افزایش پایداری و قابلیت اطمینان بار مرکز استان گلستان و حومه، کاهش تلفات شبکه انتقال و فوق توزیع، رفع افت ولتاژ ایستگاه‌های فوق توزیع منطقه گرگان و آق قلا و مشترکین منطقه از اهداف و آثار اجرایی این پروژه‌ها است. مجموع اعتبارات هزینه شده برای این ۳ پروژه مبلغ ۳۴۵ میلیارد ریال است.