استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 672543
دوشنبه - 27 اسفند 1397 - 02:59
شهردار قم:

افتتاح باغ پرندگان در سال ۹۸

شهردار قم از پیشرفت پروژه احداث باغ پرندگان و افتتاح آن تا قبل از تابستان سال آینده خبر داد.

افتتاح باغ پرندگان در سال ۹۸

به گزارش پایگاه خبری ربیع، دکتر مرتضی سقاییان نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه خاطرنشان کرد:احداث۶سالن ورزشی، احداث باغ پرندگان تا قبل از تابستان سال آینده، افتتاح بوستان کوثر از مجموعه پروژه‌های پارک هزار هکتاری قم، احداث فاز سوم بلوار جمهوری حدفاصل میدان امام حسین تا تقاطع یادگار امام، افتتاح فاز۵عماریاسر و احداث تقاطع غیر همسطح کیوانفر با خیابان امام خمینی از پروژه‌های مهم شهرداری برای سال ۹۸ است.

وی تاکید کرد: فاز اول قطار شهری بنا بود در سال جاری به افتتاح برسد ولی ۱۱بسته تجهیزاتی وابسته به خارج بود و به همین دلیل این پروژه به تاخیر افتاد و امیدواریم در سال ۹۸ فاز اول مترو قم به افتتاح برسد.

شهردار قم با اشاره به  تولید ۳۰۰تن کود کمپوس از زباله‌های شهری عنوان کرد: تا کنون روزانه ۷۲۰تن زباله دفع می‌شد ولی تا پایان همین هفته کارخانه تولید کود کمپوس راه اندازی می‌شود و روزانه ۳۰۰تن تبدیل به کود کمپوس می‌شود و در سال آینده نیز با ارتقا تجهیزات ۳۰۰تن به ظرفیت کارخانه اضافه می‌شود.

وی همچنین از۲ هزار و ۳۵۰میلیارد تومان، بودجه شهرداری در سال۹۸ خبر داد و اضافه کرد: در سال ۹۳، بودجه شهرداری ۸۶۸میلیارد تومان بوده است که این بودجه در سال ۹۸ به ۲هزار و ۳۵۰میلیارد تومان رسیده است؛ این بودجه بدون احتساب اوراق مشارکت و فاینانس پروژ‌ه‌ها است.

شهردار قم اظهار کرد: یکی از اقدامات در دستور کار شهرداری، انجام آسفالت معابر است ، در سال۹۶، ۳۰۳هزار تن آسفالت ریزی انجام شد که اقدام بسیار بزرگی بود، از چند ساله گذشته مشغول ترمیم آسفالت شهر هستیم و این روند در چند سال آینده نیز ادامه خواهد داشت تا تمامی آسفالت معابر ترمیم شود.

دکتر سقاییان در ادامه افزود:در پروژه مونوریل، ۴.۷کیلومتر باید به نتیجه برسد و همه مسئولین بر این موضوع تاکید و توافق جمعی وجود دارد؛ یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مدتی پیش گفتند که به دنبال جذب سرمایه گذار برای انجام ۱۸کیلومتر پروژه مونوریل هستند؛ ولی به نظر می‌رسد باید توجه بر تکمیل ۴.۷کیلومتر با کاربرد توریستی و فرهنگی باشد..

شهردار قم تاکید کرد: توجه به نماهای اسلامی موضوعی است که باید به آن توجه بسیاری کرد، نماهایی که اکنون اجرا می‌شود برگرفته از فرهنگ غرب است، به دلیل اقدام برخی از افراد برای جذب سرمایه، اجرای این نماها افزایش یافته است و باید برنامه ریزی درستی برای جلوگیری از این موضوع انجام شود؛ اگر بتوانیم طرح و ایده‌های مناسبی برای اجرای نمای ساختمان را در اختیار مردم قرار دهیم، شهروندان به سمت اجرای نماهای اسلامی روی می‌آورند.

وی در خصوص ماشین‌های برقی اطراف حرم گفت: این ماشین‌ها توسط پیمانکار تهیه شده است و پیمانکار برای تامین هزینه‌های خود، کرایه دریافت می‌کند، انتقاداتی در خصوص عملکرد پیمانکاران این بخش وجود دارد ولی به دلیل بالا بودن هزینه‌ها شهرداری نمی‌تواند در این بخش حمل و نقل رایگان ایجاد کند؛ باید با نظارت درست، برخورد پیمانکاران برای دریافت کرایه از مردم اصلاح شود