به گزارش پایگاه خبری ربیع، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان، از اهداء اعضای بدن بیمار مرگ مغزی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل، دکتر محمد حاجی جعفری گفت: عباسعلی ملایی ، ۶۳ ساله از ساکنین نوش آباد از توابع کاشان، با اهدا کبد و نسوج خود ، زندگی دوباره ای به چند بیمار بخشید.
وی افزود: این بیمار به علت آنوریسم مغزی ( بیماری عروق مغزی ) در بیمارستان شهید دکتر بهشتی کاشان بستری شده بود که پس از انجام اقدامات درمانی توسط تیم پزشکی و پرستاری این بیمارستان و بررسی تیم های کارشناسی پزشکی و تائید مرگ مغزی بیمار، اعضای بدن وی با موافقت و رضایت خانواده اش برای اهدا عضو به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران منتقل شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون چهار مورد مرگ مغزی جهت اهدا عضو ازکاشان به تهران اعزام شده است.
وی، با اشاره به این که امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد، افزود: به دلائل متعدد، خانواده‌ها و با وجود تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی متاسفانه این بیماران فوت می‌کنند و به مرحله اهدای عضو و پیوند اعضا نمی‌رسند.
دکتر حاجی جعفری ادامه داد: کسانی که می‌خواهند جزو اهدا کنندگان عضو باشند می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی ehda.sbmu.ac.ir  ثبت نام کرده و کارت ویژه اهدای عضو را دریافت کنند.