به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  “ورزش سه”، مودریچ بدون شک یکی از بازیکنان بزرگ و اسطوره‌های درخشان باشگاه رئال مادرید است اما نقش مهمی که در فوتبال کرواسی ایفا کرده شاید برای نوجوانان این کشور و بازیکنانی که به دنبال رشد و درخشش در فوتبال اروپا بودند بسیار پررنگ‌تر باشد.

مسیری که این ستاره کروات طی کرد تا به پرافتخارترین بازیکن تاریخ باشگاه بزرگی مانند رئال مادرید تبدیل شود و تیم ملی کشورش را در دو جام جهانی متوالی به مقام نایب قهرمانی و سومی رساند تا پیش از آن برای بسیاری از بازیکنان این کشور دست نیافتنی بود اما او نشان داد که هیچ اتفاقی غیرممکن نیست.

متئو کواچیچ در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های کرواسی درباره الهام گرفتن از این بازیکن اظهار داشت: «مودریچ بازیکنی بود که من همیشه به عنوان الگو در نظر داشتم. او در سن پایین هم یکی از بهترین بازیکنانی بود که تاریخ فوتبال کرواسی به خودش دیده بود و همیشه سبک متفاوتی از فوتبال را به نمایش می‌گذاشت.

او از نظر تکنیکی بسیار بااستعداد است و سبک فوتبالش همان سبکی است که من همیشه دوست داشتم. او اسطوره من بود. ما در رئال مادرید و تیم ملی کرواسی کنار هم بازی کردیم و به همین دلیل به دوستان نزدیکی تبدیل شدیم. ما واقعا مثل یک خانواده هستیم. لوکا بازیکنی است که من بیشترین ارتباط را با او در فوتبال گرفتم.»