به گزارش پایگاه خبری ربیع، عضو کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر اصفهان، بازنگری در قوانین موجود را از عوامل افزایش مشارکت زنان دانست و گفت: آموزش مطلوب می‌تواند تأثیر منفی بسیاری از عوامل ساختاری بر مشارکت زنان در صحنه‌های گوناگون اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را کاهش دهد.

فریده روشن با حضور در همایش “زن، مشارکت، تولید” که از سوی مرکز تخصصی بانوان آفتاب سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: زنان می‌توانند کارآفرین باشند، کسب و کار ایجاد کنند و باعث بهبود کیفیت زندگی در خانواده و جامعه شوند. نقش زنان در تحقق توسعه پایدار را کسی نمی‌تواند انکار کند، اما موانعی بر سر راه فعالیت آنها و مشارکت زنان وجود دارد که می‌تواند گاهی آنها را در راه فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دلسرد کند.

وی افزود: فقدان ایفای نقش در مدیریت اجرایی و در سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها یکی از این موانع است اما برخلاف گذشته، امروز زنان در این حوزه‌ها بیشتر حضور دارند.

وی ادامه داد: وجود اندیشه و باورهای نادرست و کلیشه‌های جنسیتی از دیگر موانع حضور فعال زنان در اجتماع است و این باورها آنقدر پررنگ شده که گاهی خود زنان این کلیشه‌ها را باور کرده‌اند.

روشن نگاه منفی زنان به خود و عدم اعتماد به نفس را باعث خودداری آنها از بر عهده گرفتن پست‌های مدیریتی در حوزه شهری در اصفهان دانست و تصریح کرد: زنان در تدوین قوانین مربوط به زنان و خانواده نقش کمتری دارند و این هم یکی از عوامل کمرنگ شدن انگیزه زنان برای مشارکت‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر اصفهان بیان کرد: مشارکت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی زنان در جامعه به معنای فراموش کردن نقش آنها در خانواده نیست و این فعالیت‌ها نافی نقش همسر بودن و مادر بودن نیست.

وی بازنگری در قوانین موجود را از عوامل افزایش مشارکت زنان دانست و گفت: آموزش مطلوب می‌تواند تأثیر منفی بسیاری از عوامل ساختاری بر مشارکت زنان در صحنه‌های گوناگون اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را کاهش دهد و خوشبختانه امروزه شمار زنان تحصیل‌کرده بسیار زیاد است اما دختران و زنان به آموزش‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی هم نیاز دارند.