به گزارش پایگاه خبری ربیع،  مدیر امور آبفای شهرستان روانسر اعلام کرد: در شش ماهه اول امسال حدود ۱۷ هزار و ۲۹۰ متر از شبکه های آب و فاضلاب شهری این شهرستان اصلاح و توسعه یافته اند که ۶۰۰ متر آن در شهر شاهو و مابقی در شهر روانسر صورت گرفته است.

غفار صالحی طول شبکه توزیع آب شهرستان روانسر را ۷۱.۹۷ اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۵۹.۴۷ کیلومتر متعلق به شهر روانسر می باشد و طول شبکه توزیع آب شهر شاهو نیز ۱۲.۵۰ کیلومتر است.

به گفته وی، طول خطوط انتقال آب شهر روانسر ۹ هزار و ۲۷۰ متر و طول خطوط انتقال آب شهر شاهو ۳ هزار متر ، مجموعا ۱۲ هزار و ۲۷۰ متر، می باشد.

صالحی با اشاره به اینکه تعداد مخازن موجود شهرستان، ۵ مخزن (۳ مخزن در شهر روانسر و ۲ مخزن در شهر شاهو) با مجموع حجم ۶ هزار و ۳۰ مترمکعب می باشد، گفت: در شهر شاهو یک باب مخزن ۲ هزار مترمکعبی در دست ساخت می باشد که هم اکنون از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

مدیر امور آبفای شهرستان روانسر همچنین افزود: شهرستان روانسر یک ایستگاه پمپاژ با ظرفیت پمپاژ ۱۶۰۰ مترمکعب در شبانه روز دارد.

وی طول خطوط انتقال فاضلاب روانسر را ۷.۱۹ کیلومتر و طول شبکه جمع آوری فاضلاب را ۶۷.۲۲۵ کیلومتر عنوان کرد و گفت: از این میزان، طول شبکه جمع آوری فاضلاب شهر شاهو ۱۰ کیلومتر و طول شبکه جمع آوری فاضلاب شهر روانسر ۵۷.۲۲۵ می باشد.