به گزارش پایگاه خبری ربیع، مشاور کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در گفتگو با خبرنگار ربیع گفت: برای تحقق اهداف توسعه استان در برنامه هفتم توسعه سالانه ۵/۱۱۳ همت برابر با ۱۱۳ هزار  و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی اصفهان نیاز دارد که باید در جذب سرمایه بخش خصوصی و تسهیلات بانکی بیشترین تلاش را داشته باشیم.

محسن ایروانی افزود: متاسفانه هم اکنون طرح های نیمه تمام بسیاری در استان داریم که طی این سال ها به آنها بسیار بی توجهی شده و اقدامی در راستای تکمیل آنها صورت نگرفته است .

وی ادامه داد: امسال برای تکمیل تنها ۲۲۰ طرح نیمه استان ۱۰۰ میلیارد نیاز است که باید به آن ۱۰۰ پروژه پیشران اقتصادی استان که بر اساس اسناد آمایش استخراج شده را نیز افزود و برای اجرا و عملیاتی شدن آنها برنامه‌ریزی کرد.

این عضو اتاق بازرگانی اصفهان بیان داشت: امسال پیش بینی شده است که رشد هشت برابری در تامین اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام داشته باشیم که با این برآوررد باید ۱۲۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات از منابع مختلف بانکی و بودجه عمومی تملک و دارایی، هزینه‌های سرمایه‌ای شرکت‌های دولتی و سرمایه‌گذاری خارجی و غیره تامین کنیم.

زهرا زرفشانی