به گزارش پایگاه خبری ربیع، اصفهان برای اولین بار میزبان سی‌وپنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری با حضور وزیر علوم و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بود.
رئیس و دبیرکل انجمن پارک‌های علم و فناوری جهان، وزیر علوم افغانستان، سفرای بیش از ۳۰ کشور و کارشناسان پارک‌های علم و فناوری ۵۰ کشور جهان نیز در این کنفرانس حضور دارند.
این کنفرانس سه روزه که با عنوان «به سوی شهرها و جوامع پایدار، پرورش و ترویج اکوسیستم‌‌های نوآوری» برگزار می‌شود، از مجموع ۱۵۸ مقاله رسیده به دبیرخانه از ۳۰ کشور جهان، ۵۳ مقاله کامل انتخاب و ۲۷ مقاله به صورت شفاهی ارائه خواهد شد.
ایجاد زمینه تبادل نظر میان پارک‌های علم و فناوری جهان از اهداف برگزاری این کنفرانس است که در جریان برگزاری آن، با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مذاکرات دو جانبه بین مدیران پارک‌‌های داخلی و خارجی برگزار می‌شود.
همچنین، میزبان نهایی با رأی‌‌گیری در نشست مجمع عمومی انجمن IASP در اصفهان تعیین خواهد شد.
در این کنفرانس مطرح شد که اکنون بیش از ۵۰۰ واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت می‌کنند که حدود ۱۰ درصد واحدهای فناور مستقر در پارک‌های فناوری کشور را تشکیل می‌دهد.
همچنین حدود هفت هزار فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اشتغال دارند که حاکی از توفیق شرکت‌های دانش‌بنیان در جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.
پارک‌های علم و فناوری فرصتی برای اداره علمی شهر
شهردار اصفهان در آیین افتتاح سی‌وپنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری، دستاوردهای حاصل از فعالیت‌های علمی را فرصت مناسبی عنوان کرد که می‌تواند در زمینه مدیریت شهری و شهرسازی به ارتقای سطح کیفیت زندگی شهروندان کمک کند.
قدرت‌الله نوروزی در سی‌وپنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری با اشاره به برگزاری دو رویداد بین‌المللی در اصفهان اظهار کرد:
کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری و جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به‌طور هم‌زمان در اصفهان در حال برگزاری است که نشان می‌دهد این شهر ظرفیت رویدادهای بیشتری در عرصه‌های جهانی دارد.
وی با اشاره به وجود پنج دانشگاه مادر، بیش از ۳۰ دانشگاه غیرانتفاعی و چندین دانشگاه آزاد، از سوابق فعالیت‌های شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان سخن راند و افزود: برگزاری این کنگره در اصفهان فرصتی است تا علاوه بر مباحث علمی، در حاشیه آن با شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری سایر کشورها نیز آشنا شد و از تجربیات علمی آن‌ها برای اداره شهر استفاده کرد.