به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از اسفراین شب گذشته و با حضور فرماندار، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل امور عشایر خراسان شمالی و دیگر اعضا جلسه شورای عشایری در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

طاهر رستمی در ابتدای این جلسه اظهار کرد: عشایر از نیروهای مولد جامعه هستند که با ظرفیت سازی و تضمین خرید محصولات می‌توان برای رونق تولید و کمک به افزایش درآمد عشایر برنامه‌ریزی کرد.

وی بابیان اینکه برای استفاده از ظرفیت بوم گردی عشایر که می‌تواند برای شهرستان فرصت گردشگری را فراهم آورد، اظهار داشت: با توجه به اینکه ۱۱ درصد جمعیت شهرستان را عشایر تشکیل داده‌اند بخش عمده‌ای از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به این قشر تخصیص‌یافته است که عشایر می‌توانند از این تسهیلات برای ایجاد بوم گردی جهت تنوع‌بخشی در راستای درآمدزایی و ایجاد اشتغال جدید استفاده کنند.

فرماندار اسفراین در ادامه جلسه از برگزاری همایش ملی عشایری کشور با حضور مقامات کشوری در نیمه دوم خردادماه در این شهرستان خبر داد و افزود: برگزاری همایش ملی عشایر می‌تواند در معرفی و اطلاع‌رسانی ظرفیت‌ها و جذابیت‌های این بخش و خصوصاً معرفی شهرستان مؤثر واقع شود که این همایش عشایری با همکاری اداره ورزش و جوانان در نیمه دوم خردادماه برگزار خواهد شد.

رستمی در پایان به موضوع معدن یافت شده در کوه‌های آلابلاغ اشاره کرد و افزود: قطعاً برای تأمین امنیت این منطقه و مسیر تردد آن تمهیدات لازم اندیشیده خواهد شد تا عشایر مشکلی در کوچ خود نداشته باشند و باکسانی که سعی در تخریب محیط‌زیست و منابع طبیعی دارند برخورد جدی و قاطع صورت می‌گیرد که این موضوع در سطح استانی و ملی در حال پیگیری است.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل امور عشایر خراسان شمالی نیز اسکان عشایر در سایت میان دشت را گامی در جهت اجرای طرح تکمیل  زنجیره تولید گوشت قرمز برشمرد و گفت:  با اجرای این طرح، میزان تولید گوشت قرمز در استان افزایش می‌یابد و قیمت نهایی محصول تولیدی برای مصرف‌کننده نیز ارزان‌تر تمام شود. و مشکلی جهت اسکان عشایر در سایت میان دشت وجود ندارد.

رضا روشن‌ضمیر خسارت واردشده ناشی از سیل اخیر به عشایر را حدود ۴ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: عمده خسارت‌ها در حوزه ابنیه‌ها و راه‌های عشایری است که نیاز است با توجه به نزدیک بودن کوچ عشایر تیغ‌زنی مسیرهای تردد انجام شود.

انتهای پیام/