به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر عامل سازمان فاوا شهرداری اهواز گفت: سازمان فاوا در راستای شفافیت و فساد ستیزی  در فرآیندهای مالی  برای نخستین بار اقدام به جمع آوری سیستم های جزیره ای  مالی و استقرار یک سیستم متمرکز و یکپارچه مالی کرد.

وی عنوان کرد: مجموعه سیستمهای حسابداری، انبار، اموال، خزانه داری، حقوق و دستمزد و درآمد بصورت یکپارچه و با بانک اطلاعاتی متمرکز جهت انجام کلیه فرآیندهای مالی شهرداری مناطق و شهرداری مرکز بر روی سرورهای مرکز داده سازمان فاوا شهرداری اهواز نصب و در فاز اول سیستمهای انبار و حسابداری به بهره برداری رسید.

سیدمصطفی علوی فاضل در ادامه افزود: اقدام به بروزرسانی و بهبود سیستمهای مالی شهرداری اهواز بدلیل یکپارچه سازی و امنیت در دسترسی به اطلاعات و همچنین موضوع فسادستیزی طبق برنامه ریزی لازم در دو بخش تغییر سیستم های مالی و ارایه خدمات الکترونیک در حال انجام است. در این سیستم جدید اسناد در یک بانک متمرکز و بصورت لحظه ای ثبت و قابل رهگیری بوده و تغییرات هزینه و درامد بصورت آنی قابل رصد می باشند.

مدیر عامل سازمان فاوا در پایان گفت: با تجهیز تمامی سازمانهای شهرداری اهواز به این سیستم فرآیندهای مالی مکانیزه و ارتباط اسناد مربوطه با شهرداری مرکز و مناطق کاملاً متصل و مرتبط انجام خواهد شد و همچنین فرآیندهای درخواست کالا از انبار و ثبت سند خروج کالا، درخواستهای مرخصی و ماموریت و ثبت در سیستمهای مالی و اداری و سایر فرآیندهای مربوطه در قالب سامانه خدمات الکترونیک کارکنان شهرداری بعنوان مرحله بعدی مکانیزاسیون حوزه اداری و مالی در دست اقدام می باشد.