به گزارش پایگاه خبری ربیع، گزارش اخیر شرکت RingCentral حاکی از آن است که ابزارهای گوناگون ارتباطی از قبیل تماس‌های تلفنی، اپلیکیشن‌های متنی و تصویری، جلسات آنلاین، کنفرانس‌های ویدیویی، انواع پیام‌رسان‌ها و غیره به عامل وقت‌کشی در سازمان تبدیل شده است.
پژوهش شرکت RingCentral بر پایه نظرسنجی از ۲۰۰۰ نیروی کاری در کشورهای مختلف جهان تهیه شده است.

در این گزارش آمده که کارکنان به طور میانگین روزانه چهار اپلیکیشن ارتباطی را مورد استفاده قرار می‌دهند.

اکثر کارمندان می‌گویند همین موضوع باعث دشواری کارها شده و در نتیجه، می‌بایست در یک ساعت ۱۰ بار بین برنامه‌های مختلف سوئیچ کنند تا پاسخ‌گوی همه آنها باشند.

بر اساس این گزارش، چرخش بین پلتفرم‌های مختلف باعث می‌شود که نیروهای سازمانی حدود یک ساعت در روز را به این کار اختصاص دهند که این مقدار برابر با ۳۲ روز در سال است.

این در حالی است که ۶۶ افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی مایلند صرفاً از طریق یک پلتفرم با مشتری‏‌ها و دیگران ارتباط برقرار کنند و معتقدند این کار باعث ارتقاء سطح بهره‌وری شده و آشفتگی در روند انجام امور را از بین می‌برد.

بیش از ۷۰ درصد کارکنان می‌گویند برقراری ارتباطات در این حجم انبوه، چالشی برای انجام کارهایشان بشمار می‌رود و ۳۱ درصد نیز گفته‌اند چرخش بین اپ‌ها، فکر و تمرکز آنها را مختل می‌سازد.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که پرسنل کاری به دنبال یک پلتفرم واحد برای انجام کارهای ارتباطی هستند و معتقدند این شیوه، سادگی و سهولت بیشتری به همراه دارد.

بهتر شدن روند انجام امور (۶۷ درصد)، ارتقاء سطح بهره‌وری (۶۵ درصد)، کم شدن بی‌نظمی و آشفتگی در محیط کار (۶۲ درصد) و آسان‌تر شدن انجام کارها از دور (۶۱ درصد) از دیگر مزایای شیوه تک پلتفرمی است.