به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر معاون برنامه ریزی این سازمان وهیات همراه به استان قم ، ضمن بازدید از آزادراه قم – کاشان ، نحوه ارائه خدمات به رانندگان و همچنین نحوه نگهداری و تامین ایمنی آزادراه قم – کاشان مورد بررسی قرار گرفت و برضرورت نظارت ادارات کل استانی برنوع و نحوه نگهداری و ارائه خدمات توسط بهره برداران آزادراهی کشور تاکید شد.

 درادامه این بازدید درجلسه ای که در محل دفتر این آزادراه تشکیل شد معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور اظهار داشت : آزادراه قم – کاشان از محورهای ترانزیتی کشور می باشد و باید بهره بردار نسبت به ارائه خدمات جاده ای دردوبخش نگهداری و ایمن سازی به رانندگان و مسافران ساعی تر ازگذشته اقدام نماید.

وی استفاده از فن آوریهای روز در امر نگهداری راهها رااز جمله فاکتورهای مهم در راستای تسریع در اجرا ، کاهش در هزینه و ارائه کیفیت مطلوب درخدمات جاده ای دانست و خاطر نشان کرد : شرکتهای بهره بردار در قبال دریافت عوارض و دیگر درآمدهای مترتب بر تولی امر آزادراههای کشور ، باید به ارائه خدمات حداکثری به خصوص بهسازی راهها اقدام نمایند . وی خاطر نشان ساخت : ادارات کل استانی به عنوان نمایندگان مردم باید در امر نظارت بر نحوه ارائه خدمات توسط شرکتهای بهره بردار از آزادراههای کشور حضوری جدی تر از گذشته داشته باشند.

وی ادامه داد : با توجه به ایام پایانی تابستان و نزدیک شدن به دهه محرم که تردد انبوهی از زائران و مسافران جاده ای را متوجه محورهای مواصلاتی، به خصوص آزادراههای قم – کاشان و قم- تهران می نماید ، ضرورت اجرای طرحهای زود بازده در قالب آرامسازی و نصب المانهای ایمنی جاده ای رادوچندان می کند .

 مقبلی از دیگرآیتم های مهم در امر ایمن سازی آزادراه قم – کاشان به تعمیرو تعویض گاردریلها اشاره کرد و اظهار داشت : لزوم همکاری و وظیفه نظارتی ادارات کل استانی اقتضا میکند که این ادارات برنوع و نحوه اجرای طرح های نگهداری ازراهها توسط شرکتهای بهره بردار نظارت کامل داشته باشند.