به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، مهدی مهرور ظهر امروز در ستاد بحران استان البرز که در تالار ماهان برگزار شد، اظهار داشت: شورای شهر و شهرداری مناطق باید نگاه ویژه‌ای به تجهیزات امدادی داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه باید ستاد بحران تجهیز شود، افزود: معاونت‌های خدمات شهری در شهرداری‌ها باید همکاری‌ لازم را در راستای تجهیز آتش‌نشانی‌ها داشته باشند.
مدیرکل مدیریت بحران استان البرز معتقد است در تمامی مراکز ستاد بحران همچون اورژانس و هلال‌احمر باید در حوزه نیروی انسانی به روز رسانی شویم و آمادگی کافی را بدست آوریم.
مهرور با اشاره به اهمیت آموزش همگانی، تصریح کرد: ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در شهرستان فردیس وجود دارد که می‌توانیم از این ظرفیت به عنوان سفیران آموزش استفاده کنیم.
وی با تأکید بر اهمیت آموزش و مانور در سطح استان، بیان کرد: این اقدام ارتقای فعالیت همه دستگاه‌ها را به دنبال خواهد داشت.
به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان البرز هر چه در حوزه پیشگیری اقدام و هزینه داشته باشیم در زمان درمان و وقوع حادثه کمتر خسارت جانی و مالی خواهیم داشت.
مهرور همچنین تأکید کرد: لازم است همه دستگاه‌های ذیربط در حوزه ساخت و ساز ها نیز دقت کافی و لازم را داشته باشند.
وی در پایان با بیان اینکه از ۳۱ بحران موجود در کشور استان البرز ظرفیت رخداد ۲۱ بحران را دارد، خاطرنشان کرد: چهار بحران اصلی زلزله، سیل، خشکسالی و آلودگی هواست که استان البرز مشمول آن‌هاست؛ باید تمامی نگاه خود را برای مقابله با این چهار بحران معطوف کنیم.
انتهای پیام/و