به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس در کرج، سید مجیدموسوی امروز در مجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در جمع خبرنگاران گفت: استان البرز از ظرفیتی خوبی در عرصه تولید تخم‌مرغ بهره‌مند است و در این میان سالانه بیش‌از ۹۷ هزار تن تخم‌مرغ تولید می‌کند.
وی با بیان اینکه ۳۰ هزار تن از تولیدات تخم‌مرغ صرف نیاز داخلی استان البرز می شود، افزود: حدود ۶۷ هزار تن تخم به سایر نقاط کشور صادر می‌شود.
به گفته رئیس سازمان جهادکشاورزی استان البرز سرانه تخم‌مرغ در کشور ۱۱.۵ کیلوگرم است که همین آمار در استان البرز به ۳۵ کیلوگرم رسیده است.
موسوی ادامه داد: ظرفیت تولیدی‌های این استان در پرورش پولت مستقل حدود ۲.۷ میلیون قطعه است که از این حیث رتبه سوم کشور را از آن خود کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه باید مصرف تخم‌مرغ در کشور و استان البرز افزایش یابد، بیان کرد: میزان مصرف هر نفر در کشور ۱۷۰ عدد است در حالیکه این آمار در کشورهای پیشرفته ۳۵۰ عدد می‌باشد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان البرز در پایان تأکید کرد: مصرف تخم‌مرغ بسیار پیشنهاد می‌شود و توصیه می‌کنیم افراد در رژیم‌های غذایی از مصرف تخم‌مرغ استقبال کنند.
انتهای پیام/۳۳۹۳