به گزارش پایگاه خبری ربیع، استاندار سمنان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: فرمانداران در پروژه های الویت دار آمایش، ظرفیت های واقعی منطقه را بسنجند.

وی افزود: جهت گیری پروژه های استان باید به سمتی باشد که کار بیهوده انجام نگیرد. باید دراین راستا از کارشناسان و دانشگاهیان استفاده کنیم.

ایشان اولین مصوبه این جلسه را کاشت گلخانه ای عنوان کرد و افزود: با توجه به اقتصاد مقاومتی کاشت گلخانه ای به مساحت حداقل ۱۰۰۰ هکتار در استان بزودی تدوین می شود. که باید سهم شهرستان ها مشخص شود و موانع رفع گردد تا متقاضیان جذب این طرح شوند.

سید شهاب الدین چاووشی تاکیدکرد: پرورش عقرب، شتر و شتر مرغ ، ایجاد شهرک های صنعتی خورشیدی وبحث گردشگری و میراث فرهنگی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه استاندار بیان داشت: استان ما ظرفیت بالقوه در حیات وحش دارد .ایجاد قرق شکارگاه های خصوصی نیز پروژه قابل توجه ای می باشد که طبق نظر کارشناسان هم به جذب توریسم هم به تولید پروتئین می انجامد.

در ادامه فرماندار دامغان از طرح پرورش گوزن و گل محمدی در کلاته و دیباج خبر داد و خواستار گسترش این طرح شد.

وی در این خصوص اظهار داشت: گوشت گوزن با همان علوفه دام معمولی ولی با قیمت پروتئینی بالا قابل صادر به بازار خارجی است، گل محمدی نیز با توجه به محدودیت منابع آبی و اقلیم خشک کویر گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری می باشد.