به گزارش پایگاه خبری ربیع، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد از ظرفیت های خوب شهرستان هستند که می توان از آن ها در اجرای برنامه های مختلف شهرستانی و استانی استفاده کرد.

رضا مهدیان طی نشست با مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، گفت: وجود ۵۶ کانون فرهنگی و هنری در شهرستان شاهرود بستر مناسبی را جهت اجرای برنامه های مختلف شهرستانی و استانی توسط این مراکز فراهم کرده است.

وی با اشاره به برگزاری شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان تصریح کرد: در برگزاری این رخداد عظیم فرهنگی که بالاترین میزان رضایتمندی را داشت، کانون های مساجد شهرستان به خوبی توانایی های خود را نشان دادند که این تعامل و همکاری بین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون های فرهنگی و هنری اثر فرهنگی مثبتی داشت.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود بیان کرد: بازدید از کانون های فرهنگی و هنری مساجد به ویژه مناطق محروم و روستایی در دستور کار این اداره است که به صورت هفتگی انجام می شود و فعالیت های آن ها تا حد امکان مورد حمایت قرار می گیرد.

مهدیان افزود: به صورت منظم جلساتی بین مدیران کانون های فرهنگی و هنری شهرستان شاهرود با مسئول دبیرخانه مساجد استان در راستای پیش برد اهداف فرهنگی و هنری کانون ها برگزار شود.

در ادامه این نشست مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان سمنان نیز ضمن تشکر از مدیران کانون های مساجد شاهرود گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان شاهرود فعالیت خوبی دارند و توانسته اند نیمی از سرانه سالانه استان را به خود اختصاص دهند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حدادیان افزود: نشست و جلسه تخصصی با نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی توسط دبیرخانه کانون های مساجد شهرستان شاهرود پیگیری شود و هماهنگی های لازم در این خصوص انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم افزایش سطح کمی و کیفی برنامه های استانی و کشوری تصریح کرد:برای تحقق این امر لازم است یک کانون معین در شهرستان به عنوان مجری برگزار کننده فعالیت های استانی و کشوری در نظر گرفته شود.

کارشناس دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری شهرستان شاهرود نیز گفت: بازدید از فعالیت های کانون های مساجد شهرستان به صورت برنامه ریزی شده در حال انجام است.