زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان  در گفتگو با خبرنگار ربیع با اشاره به اینکه  هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتباردر سفر رئیس جمهوربه اصفهان در حوزه راه‌ها مصوب شده است که در سه بخش روکش راه‌ها، رفع نقاط پر تصادف و راه‌های روستایی هزینه می شود گفت: این اعتبارات برای سه سال در نظر گرفته شده است و بطور متوسط سالانه ۶۰۰ میلیارد تومان در بخش های مورد نظرهزینه می شود.

طراحی زیرگذر برای شهرک آزادگان نجف آباد

فرزاد دادخواه، در خصوص دوربرگردان شهرک آزادگان در جاده شمالی کمربندی نجف‌آباد به سمت تیران گفت: با توجه به حجم ترافیکی که از این نقطه عبور می‌کنند، این دوربرگردان حادثه‌ساز شده که در حال ایمن‌سازی با مشارکت شهرداری نجف‌آباد هستیم.

وی ادامه داد:در حال حاضر طرحی به‌عنوان زیرگذر برای شهرداری مصوب کردیم که این زیرگذر کمی جلوتر از این دوربرگردان احداث می‌شود، زیرگذر دو دهانه ٨ متری دارد که نقش مهمی در ترافیک شهری و برون‌شهری را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه امسال۹  طرح راه روستایی در استان اصفهان اجرا می‌شود افزود:این پروژه‌ها در راستای بهسازی و ارتقای ایمنی تردد کاربران در راه‌های روستایی استان اصفهان تعریف شده و در مرحله برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار قرار دارد.  حائز اهمیت است بیش از پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان وجود دارد.

وی افزود: مجوز برگزاری مناقصه بهسازی و آسفالت محور روستایی حیدرآباد – خوش آباد- امامزاده شهرستان اردستان، ابنیه فنی راه‌های روستایی غرب استان اصفهان، ابنیه فنی محور روستایی زواره – دره باغ شهرستان اردستان، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی شهرستان فریدونشهر(فهره و بهرام آباد)، بهسازی و تکمیل محور روستایی مغاندر-سکان شهرستان بویین و میاندشت، بهسازی و تکیل محور روستایی میدانک دوم-پشندگان (قطعه سوم) شهرستان فریدونشهر، بهسازی محورهای روستایی سبزآباد و چشمه محمد قلی وردشت سمیرم، بهسازی محورهای روستایی کهرویه -یحیی آباد و بهسازی محور روستایی سریچن مهاباد شهرستان اردستان صادر شده و مراحل اداری آن در حال انجام است.

امسال اصلاح شیب شیروانی محور نایین انجام میشود

 وی با اشاره به اینکه امسال اصلاح شیب شیروانی محور نایین انجام میشود افزود: طرح اصلاح شیب شیروانی در بیش از ۹۰ درصد راه‌های پر تردد و شریانی استان انجام شده است.

دادخواه درباره مهمترین برنامه های این اداره کل در سال جاری به کیمیای وطن توضیح داد: تلاش داریم از ٨٨٧ نقطه‌ای که در کل کشوراعلام شد و ٢۵ نقطه در استان اصفهان که دارای اولویت است، بتوانیم ٢٠ نقطه دیگر را رفع خطر کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان  درباره نقاط پرتصدف در استان اصفهان گفت:در بازه سه ساله ٩١ تا ٩۴ تعداد ١١٨ نقطه دارای تصادف کشوری در استان اصفهان معرفی شد برای این نقاط اقداماتی شامل ترانشه برداری، افزایش میدان دید، ایجاد ناحیه عاری از مانع و تعریض‌هایی که لازم بود انجام شد و تاکنون از ۶٧ نقطه پر تصادف مصوب کشوری ٣٧ نقطه رفع خطر شده است.

وی با اشاره به اینکه درسال ۱۰۴۱ نیز تعداد نقاط پرتصادف در استان اصفهان۲۵ نقطه بود که به استان ابلاغ شد افزود:در این راستا نیز اقداماتی زودبازده برای این نقاط  شامل خط‌کشی و ایمن‌سازی انجام شده است که تاکنون ۳۵۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است  که بخشی از آن را تأمین شده و بخش دیگر در حال تامین اعتبار و تکمیل است.

زهرا نصیری