به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس، هفته اول آذر ماه همراه با موج جدید نمایش‌ها در سالن‌های پایتخت شده است و کارهای زیادی در سالن‌های دولتی تا خصوصی اجرایشان را آغاز خواهند کرد.

نمایش «خرده بیخودی‌های همسرداری» از سی‌ام آبان ماه اجرایش را هر شب ساعت ۱۸ در خانه نمایش ـ اداره تئاتر به مدت یک ساعت آغاز کرده است. این نمایش که نویسنده‌اش کارل فالنتین و ویکتور فن بیلو، ترجمه علیرضا کوشک جلالی و کارگردانی مجید علم بیگی است تا ۲۲ آذر ماه اجرا خواهد داشت. بازیگران این نمایش مریم(معصومه) عسگری، مجید علم بیگی، ناهید صاحبی هستند.

*آدم برفی در مهرگان

نمایش آدم برفی به نویسندگی مهدی مهدی آبادی و کارگردانی آنا نمکچیان از هشتم آذر ماه اجرایش را در سالن شماره یک خانه نمایش مهرگان آغاز خواهد کرد. این نمایش هر روز ساعت ۱۷ با بازی هدی فلاح، آنا نمکچیان، سینا نورایی، مهدی سرابی، آریو علینژاد تشکری به صحنه می‌رود.

داستان این نمایش ماجرای آدم برفی مهربانی است که با برف به دنیا می‌آید و با مهربانی و بخشندگی؛ همه دارایی خود را به موجودات پیرامونش می‌بخشد.

* در مکتب تهران «مرگ در می‌زند»

نمایش «مرگ در می‌زند»، نویسنده وودی آلن و کارگردانی منصوره سجادیان و بازی امیر کرمی و حمیدرضا مرادی از چهارم آذر ماه اجرایش را هر شب ساعت ۲۰:۴۵ در مکتب تهران آغاز می‌کند. این نمایش تا ۱۶ آذر ماه اجرا خواهد داشت.

داستان بدین شرح است که نیمه شب نات آکرمن در آپارتمانش نشسته که مرگ به سراغش می آید اما ناتنمی‌خواهد بمیرد…

*«ابتدا وارد می‌شود» در تئاتر مستقل

نمایش «ابتدا وارد می‌شود» به نویسندگی و کارگردانی فرید یوسفی اجرایش را از ششم آذر ماه ساعت ۱۹ در تئاتر مستقل تهران آغاز می‌کند. این نمایش تا ۲۳ آذر ماه به مدت یک ساعت و سی دقیقه هر شب اجرا خواهد داشت.

بازیگران این نمایش میلاد مرادی، پویا چوداریان، امیر سمیعی، محمّد عبدالوند، نیما نعمتی، سارا عبادی و کیانوش داوودی زاده هستند.

*«تک‌گویی» بر صحنه

نمایش «تک گویی» به نویسندگی هارولد پینتر و کارگردانی حسن برجکی از چهارم آذر تا شانزدهم هر شب ساعت ۱۹/۳۰ به صحنه می‌رود.  تنها بازیگر این نمایش حسن برجکی است. داستان از این قرار است که مردی تنها در منزلش نشسته و به اتفاقات گذشته فکر می‌کند.

*«خواستگاری» در مهرگان

نمایش «خواستگاری» به نویسندگی مهدی میرباقری و کارگردانی بهنام خندان اجرایش را هفتم آذر ماه تا ۲۳ آذر هر شب ساعت ۲۱/۳۰ در سالن شماره دو خانه نمایش مهرگان آغاز می‌کند.

بازیگران نمایش آرمین والی، فرنام مشکوری، مهسا میرکاظمی، امیر حیدری، راضیه شفیعی، بهنام خندان هستند. خانواده‌ای در شرف خواستگاری دخترشان قرار دارند که ناگهان پسر غریبه‌ای وارد خانه‌شان می‌شود و همه چیز را تغییر می‌دهد.

*«دهکده هاپوخان» در فرهنگسرای گلستان

نمایش «دهکده هاپوخان» نویسنده ناصر فروغ و کارگردانی حسین عالم بخش از اول آذر ماه اجرایش را ساعت ۱۹ در فرهنگسرای گلستان آغاز کرده است.  بازیگران:(عروسک‌گردان و صداپیشه به ترتیب ورود به صحنه) محمد رحمانی، مرجان نامور آزاد، رها یزدانی، روشنک حاجی زاده، راحله قبادی، علی جعفری، جواد عیدانی، مسعود جلالی راد، سعید موسوی راضی، سجاد فسنقری

داستان این نمایش نیز از این قرار است که حیواناتی در یک مزرعه زندگی می‌کنند، سگ نگهبان آنها پیر شده و آنها او را مسخره می‌کنند، گرگ و روباه سگ را فریب داده و برای جوان شدن سگ او را به چشمه جوانی می‌فرستند.

*«کله پوک‌ها»‌در شانو

نمایش «کله پوک ها» نویسندگی نیل سایمون، ترجمه شهرام زرگر و کارگردانی ساتیا نوروزی اجرایش را چهارم آذر ماه در تماشاخانه شانو آغاز می‌کند. این نمایش تا شانزدهم اذر اجرایش ساعت ۱۹:۱۵ ادامه خواهد داشت.

بازیگران نمایش داریوش احمدی، امیرحسین دانشجو، فرانک شریفیان، هانیه عباسی، حمیده علی نظری، پویا فراهانی، مائده منزوی، محمدرضا نظری، محمد میرعلی، ساتیا نوروزی هستند.

این نمایش که براساس آموزه‌های ژاک لوکوک نوشته شده از این قرار است که کله پوک‌ها یک فابل کمیک است که در دهکده‌ای در اوکراین می‌گذرد. نفرینی دویست ساله دامن گیر این دهکده شده که تمام افراد آن، کله پوک شده‌اند. معلمی به دهکده می‌آید. او تنها بیست و چهار ساعت فرصت دارد که یا این نفرین را باطل کند یا فرار کند و گرنه خودش هم مثل اهالی دهکده کله پوک می‌شود ولی با دیدن دختر دکتر عاشقش می‌شود.

*اداره تئاتر میزبان «رضای رضوان»

نمایش «رضای رضوان» به نویسندگی و کارگردانی هدی آهنگر از سی‌ام آبان ماه تا ۲۳ آذر اجرایش را با بازی محمد حسین ممیززاده، محمد آهنگر، رضا رمضانی، هدی آهنگر آغاز می‌کند.

درباره این نمایش آمده است که رضوان دلدار دم بخت است و لنگ خرید جهیزیه. پدر که رفتگر است و به تنگنا رسیده برای رهایی از وضع بد مالی و خرید جهیزیه نامه استمدادی می‌نویسد. نامه به دست پزشکی می‌افتد که خادم افتخاری حرم امام رضا است. دکتر می‌خواهد به صورت گمنام به او کمک کند که این ماجرا باعث بروز اتفاقات عجیبی می‌شود. خادم کارکشته‌ای در صدد رفع این مشکل بر می‌آید که اتفاق وحشتناکی رخ می‌دهد.

*«باشگاه مشت زنی» در تالار حافظ

نمایش «باشگاه مشت زنی» به نویسندگی دامون نوروزی و کارگردانی ندا تمیمی اجرایش را هفتم اذر ماه هر شب ساعت ۲۱ آغاز می‌کند. بازیگران نمایش مهدی فریضه، روزبه معتمدی مهر، شهرزاد کلانتر، صمصام طهماسبی، رزا خلیلی، امیر جلیلی، علی هدایتی، محمدحسین صنیعی، آرین حیدری و سید جواد یحیوی هستند.

کارمند بانکی به دلیل مشکلات روحی و روانی دچار مشکل بی‌خوابی شده است، با فردی به نام جهان آشنا می‌شود و آنها تصمیم دارند جهان را تغییر دهند.

*نمایشنامه‌خوانی نوای اسرار آمیز

نمایشنامه خوانی نوای اسرارآمیز به نویسندگی امانوئل اشمیت، ترجمه شهلا حائری و کارگردانی وحید اخوان از اول تا هشتم آذر ماه در سه سانس در تالار رودکی اجرا می‌رود. بازیگران این نمایش ایرج راد، ناصر ممدوح، با حضور مهناز میرزایی هستند.

مردی به عنوان خبرنگار با نویسنده‌ای مشهور که به تازگی کتابی درباره «عشق» نوشته قرار مصاحبه می‌گذارد.

*ترانه‌ای برای آیدا

نمایش ترانه ای برای آیدا به نویسندگی حمیدرضا نعیمی و و کارگردانی عرفان حقیقت از اول آذر ماه اجرایش را در تماشاخانه سه نقطه آغاز می‌کند. بازیگران نمایش نوشین سلطانی، دانیال رحیمی، عرفان حقیقت، ریحانه شمس، امیرعباسی، شکیبا فولادین، مهسا مشهدی عباسی، میلاد فتحی، امیرحسین شفایی، نیلوفر حاجی زاده هستند.

یک خانواده جنگ‌زده آبادانی که از شهر خود و محاصره گریخته‌اند با ورود سرزده و ساکن شدن در خانه زن و شوهر تهرانی در جنوب تهران، باعث به وجود آمدن اتفاقاتی می‌شود. زندگی کمدی این دو خانواده در کنار یکدیگر و مشکلات آن روزها را شاهد هستیم اما ناگهان اتفاقی رخ می‌دهد.

نمایش عشق لرزه به کارگردانی سیدعلی حسینی و ترجمه شهلا حائری نیز از  اول آذر اجرایش را در تماشاخانه سه نقطه ساعت ۲۰:۳۰ آغاز کرده است. بازیگران این نمایش نیز سید علی حسینی، غزل گلچین فرد، مرضیه آقاسی، مژگان جوهری، لادن فرهادیان هستند.

*«روزمرگی» در خانه نمایش مهرگان

نمایش روزمرگی به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج از چهارم آذر ماه هر شب ساعت ۲۰:۱۵ اجرایش را در سالن شماره دو مهرگان آغاز می‌کند.  بازیگران نمایش آلاله زارع‌طلب، غزل میرزایی، الناز اسماعیلی، المیرا صارمی هستند.

یه وقتایی دم غروب که می شه، می‌رم تو این پاساژا، فرقی هم نمی‌کنه پاساژ صفویه خیابون ولیعصر باشه یا یهپاساژ میدون جلیلی ته نواب، وقتی می‌بینم مغازه‌ها مشتری ندارن حالم بد می‌شه … هی راه می‌رم و بلند بلند می‌گم ای خدا مردم پول ندارن، اینا دارن ورشکست می‌شن ای خدا مردم بدبختن …

*«شیروانی داغ» در ایرانشهر

نمایش «شیروانی داغ» به کارگردانی ایوب آقاخانی و نویسندگی آقاخانی و رضا بهاروند براساس گربه روی شیروانی داغ تنسی ویلیامز از سی‌ام آبان ماه اجرایش را هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در سالن سمندریان ایرانشهر آغاز کرده است.

بازیگران نمایش وحید آقاپور، نسیم ادبی، لیلا بلوکات، امیرعلی دانایی، فرید سجادی حسینی، فریبا متخصص، وحید نفر هستند. موعد‍ همیشگی جمع شدن خانواده کنار هم. اما این بار، هر کس به دلیلی اینجاست. هر کس به خاطر دروغی اینجاست… روی یک شیروانی داغ…

*دارم اینجا تجزیه می‌شم

نمایش «دارم اینجا تجزیه می‌شم» به نویسندگی بهاءالدین مرشدی و کارگردانی احسان گرایلی با بازی شکوفه داودی و بهاءالدین مرشدی از همین ماه اجرایش را در مجموعه تئاتر دیوار چهارم آغاز می‌کند.

داستان بلعیده شدن زنی توسط همسرش را حکایت می‌کند!

انتهای پیام/