به گزارش پایگاه خبری ربیع، دکتر هندیانی معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه باقاچاق کالا وارز کشور و هیات همراه از تاسیسات انبار نفت شهید آنجفی  منطقه استان مرکزی بازدید کردند.

مهندس عبداله گیتی منش مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه استان مرکزی با شرکت خود در جلسه بررسی راه کارهای پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استانداری استان مرکزی با ارایه پاورپوینتی منطقه استان مرکزی راتشریح کرد.

در این جلسه مهندس سید علی اقا زاده استاندار استان مرکزی نیز به پدیده قاچاق کالا و ارز اشاره و رهنمودهای لازم در این خصوص را به مدیران دستگاه های اجرایی جهت مبارزه با آن ارائه داد.

سپس دکتر هندیانی (معاون پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور) نیز به ایراد سخن پرداخت و مطالب ارزنده ای در خصوص پدیده شوم قاچاق کالا و ارز بیان کرد وی تصریح کردمبارزه باقاچاق سوخت عزم جدی تمام دستگاه های مرتبط باموضوع را می طلبد و دستگاههای متولی نباید وظایف خود را به سایر دستگاهها ارجاع دهند.

در ادامه بعد از اتمام جلسه دکتر هندیانی و هیات همراه از واحدهای مختلف شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه استان مرکزی از جمله واحدهای فنی و عملیاتی همچون آیلندهای بارگیری، مخازن فراورده های نفتی، تاسیسات گاز مایع، تاسیسات بارگیری ریلی نفتکوره ، و تاسیسات ریلی بارگیری گوگرد و ساختمان کنترل روم و سیستمهای مانیتورینگ انبار نفت بازدید کردند و از نزدیک با عملکرد منطقه استان مرکزی در حوزه های مختلف آشنا شدند.

در بازدید های فوق علیایی رئیس مهندس انبارنفت طرح کهاب انبار نفت را به طور کامل توضیح داده و اشاره نمود با اجرای طرح کهاب ( جمع اوری بخارات فراورده ها ی نفتی ) میزان استحصال بنزین از هر متر مکعب بخار اشباع ۵ /۱لیتر خواهد بود که در بلند مدت می‎تواند بسیار موثر باشد . وی اشاره کرد برای اجرای این طرح از روش کربن فعال ( روش جذبی ) استفاده می‎شود که مزایای این روش راندمان بالا، عمر بالای کربن‎های فعال و مصرف کمتر برق بدون نیاز به اپراتورنسبت به روش های تبریدی و غشایی می‎باشد.

طرح فوق دارای ۱۲بازو و مجهز به سیستم vru خواهد بود که در کشور بالاترین ظرفیت برگشت سیستم بخار بنزین را ایجاد خواهد کرد

در ادامه عبداله گیتی منش مدیر منطقه به سیستم بارگیری ریلی جهت فراورده نفت کوره اشاره کرد و گفت: انبار نفت سردار شهید رحیم انجفی تنها انباری است که در سطح کشور مجهز به این سیستم میباشد که در شرایط بحرانی جهت بارگیری نفتکوره به اقصی نقاط کشور میتواند بسیار موثر باشد

سپس امیر بحیرایی سرپرست واحد خدمات مهندسی به تشریح سیستم جامع دیسپچینگ و مانیتورینگ انبار پرداخت و درخصوص سیستمهای کنترلی ابزار دقیقی از جمله DCS,(سامانه اندازه گیری ابزار دقیق انبار نفت ) تجهیز انبار نفت منطقه و جایگاه های عرضه سوخت به سیستم دیسپچینگ جهت دریافت و نظارت و کنترل توزیع سوخت به صورت آنلاین و جلو گیری از قاچاق فراورده های نفتی، سیستم LG.TG ، خروج فراورده های نفتی از انبار نفت بر اساس استفاده از سیستمهای میترینگ، و ارتباط و تمرکز این کنترلها به سرور ستاد تهران جهت تقویت این کنترلها ، و دیگر موارد در دست اقدام این منطقه اشاره کرد و گفت در گام اول مقرر شده است ۲۷باب جایگاه در اجرای این طرح جهت نصب زیر ساختهای دیسپچینگ به مهندسی طرحها معرفی گردند.