به گزارش پایگاه خبری ربیع، علیرضا قاری قرآن در گفتگو با خبرنگار ربیع افزود: این اراضی در قالب طرح نهضت ملی مسکن تحویل داده شده است و از ابتدای طرح تخصیص زمین به طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان به ۱۴۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان زمین تخصیص یافته و هشت میلیون مترمربع زمین نیز با دریافت مصوبه از شورای برنامه ریزی استان تامین شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سرعت ساخت در طرح نهضت ملی مناسب ارزیابی می شود؟، گفت: از دلایل کندی ساخت و ساز در استان، عدم برخورداری از سیستم مدیریت هوشمند و یکپارچه ساخت و ساز است و با راه اندازی این سیستم و دفاتر خدمات الکترونیک، مدت زمان صدور پروانه ساختمانی کاهش می یابد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان عمده موانع ساخت مسکن در شهر اصفهان را طولانی بودن زمان صدور پروانه ساخت، تامین دیر هنگام خدمات زیربنایی و روبنایی و دخالت های دولت بیان کرد و افزود:تنها راه خروج از این معضل، کم شدن بروکراسی های اداری است.

**مشخص شدن پروژه ساخت مسکن ۱۷هزار و ۵۰۰ متقاضی در بهارستان

وی در ادامه به واحدهای در حال ساخت در بهارستان اشاره کرد و اظهارداشت: تعداد متقاضیان ثبت نامی برای طرح نهضت ملی مسکن در شهر بهارستان بالغ بر ۱۵۱ هزار نفر بود که تاکنون برای ۱۷ هزار و ۵۰۰ متقاضی زمین و پروژه مشخص شده است.

قاری قرآن بیان داشت: برای اجرای این طرح با ۱۴ هزار و ۴۰۰ واحد قرارداد منعقد شده و شش هزار و ۷۰۰ واحد در مرحله فونداسیون است وهمچنین تعدادی از واحدها نیز در مراحل اسکلت، سفت کاری و نازک کاری قرار دارند.

*** در حال ساخت بودن ۱۰ هزار مسکن در فولادشهر

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین در خصوص میزان واحدهای مسکونی در حال ساخت در فولادشهر نیز گفت: در حال حاضر در فولادشهر ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد در حال ساخت است و ۱۰ هزار متقاضی نیز حائز شرایط این مجموعه ها هستند و بش از ۹۷۰ پروژه مسکونی نهضت ملی و مسکن ملی نیز تکمیل شده است.

زهرا زرفشانی