به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد،  جلسه کارگروه اشتغال خراسان شمالی در ساعات انتهایی شنبه شب با حضور مدیران بانک ها و مسئولان استانی به جهت بررسی وضعیت تسهیلات پرداخت شده در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری برگزار شد.

محمد علی شجاعی در این جلسه با خطاب قراردادن مدیران دستگاه های اجرایی و بانک ها اظهار کرد: باید برای استان کار کنیم و بتوانیم در هر جایی که نیاز به مجوزهایی از تهران دارد، این اقدام را مسئولان و مدیران پیگیری کنند تا به میزان ممکن این اخذ مجوزها از سوی مرکز کشور صادر شود.

استاندار خراسان شمالی نگاه به سرمایه گذاری به عنوان لازمه استان را مهم توصیف کرد و افزود: عدم دریافت مجوز از تهران برای مدیران نشانه شکست و ناموفق بودن است و همه باید سعی کنند تا بدون عبور از قانون و و انجام کار خلاف، وضعیت استان را بهبود ببخشیم.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب و بد خراسان شمالی در پایش فضای کسب و کار کشور گفت: دو هزار و ۴۰۰ واحد تملک شده از سوی بانک ها در کشور وجود دارد که عملا به تعطیلی کشیده شده و باید از وقوع این اتفاق در استان جلوگیری کرد.

رئیس کارگروه اشتغال استان همچنین از وجود آسیب و ایراد در مجموعه بانک های استان به علت این وضعیت نامناسب خبر داد و تصریح کرد: طی شش روز اخیر و با جلسات فراوان توانستیم میزان نسبت طرح های منعقد شده درخواست کنندگان تسهیلات به مجموعه پرداختی را در کشور ۱۰ رتبه ارتقا داده و رده هشتم کشوری برسیم که نشان از لزوم کار جدی برای بهبود وضعیت است.

وی با تعیین ضرب الاجل های ۴۸ ساعته برای فرمانداران شهرستان ها و مدیران بانک ها گفت: طی این مدت باید به ترتیب وضعیت پرونده های منتظر بررسی تعیین تکلیف شده و هیچ پرونده ای در حال بررسی و منتظر عقد قرارداد در بانک ها نباید باشد.

شجاعی همچنین با صدور دستوراتی از جمله ارسال پرونده های متقاضیان از دستگاه ها اجرایی به بانک ها به صورت کامل، تعیین تکلیف پرونده های نیازمند تغییر کاربری ظرف ۲۴ ساعت، حذف آماده سازی طرح های توجیهی اضافی در مجموعه دستگاه های اجرایی و همچنین لغو دریافت مجدد استعلامات از سوی بانک ها خواستار تسهیل و روان سازی در اعطای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری شد.

وی در انتها با تاکید بر وحدت رویه بانک ها در نحوه ارئه خدمات و اخذ تضامین از درخواست کنندگان گفت: هر شهرستان به همت مجموعه امور روستایی استانداری باید ظرف ۱۵ روز آینده هزار طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری را آماده سازی کرده و ظرف این مدت به بانک ها ارائه کند.

این جلسه ۳ ساعته که از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه آغاز شده بود حاشیه های جالب توجهی داشت که در موردی، مدیر یکی از بانک ها در ابتدای ارائه مطلب خود از سرد بودن اتاق گلایه کرد و لرزیدن برخی از مدیران را از ترس استاندار و سردی هوا عنوان کرد.

انتهای پیام/