به گزارش پایگاه خبری ربیع، دکتر  بیژن سلیمان پور در جلسه شورای اطلاع رسانی استان قم طی سخنانی ارتقاى شاخص هاى اجتماعی، فرهنگى، عمرانی و اقتصادی استان قم طی سخنانی با اشاره به تاسیس دو شهرستان جدید در استان قم اظهار کرد: افزایش تعداد شهرستان ها برای جذب اعتبارات بیشتر از  ردیف های مختلف بودجه مثل اعتبارات توسعه متوازن مناطق مختلف کشور ، اعتبارات شهرستان هائ جدیدالتاسیس و سایر  ردیف هاى اعتباری سراسری دارای اهمیت ویژه می باشد.

وی با اشاره به افزایش ردیف اعتبارات ملی بیشتر برای توسعه قم، اظهار داشت: طبق مصوبه هیئت دولت، شهرستان کهک با دو بخش مرکزی و بخش فردو با مرکزیت شهر کهک و شهرستان جعفرآباد با دو بخش مرکزی و قاهان با مرکزیت شهر جعفریه تبدیل می‌شود.
سلیمان پور با اینکه با ادغام دو بخش خلجستان و سلفچگان شهرستان سوم قم طی ماه های آینده تشکیل خواهد شد، افزود: با این مصوبه، قم از تک شهرستانی بودن خارج می‌شود که نتایج و فواید بسیاری به همراه خواهد داشت.
معاون استاندار قم ادامه داد: تسهیل و تسریع در دستیابی شهروندان شهرستان های جدیدالتاسیس به خدمات عمومی و دریافت خدمات مضاعف از طریق استقرار ادارات و نهادها در دستور کار مسئولان استان می باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: قم آماده برگزاری انتخابات است ولی باید برای افزایش مشارکت عمومی برنامه ریزی شود.
سلیمان پور ادامه داد: عمق استراتژیک کشور ما وابسته به مشارکت بالای مردم در انتخابات است و از هر امری که سبب بی میلی مردم برای حضور در پای صندوق های رای باید خودداری شود.