به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی خادمی  با اشاره به تأکید روایات بر زیارت اربعین شهادت امام حسین به‌صورت پیاده‌روی اظهار کرد: تنها روایت و دستور برای این مناسبت و از مبدأ شهر نجف تا شهر کربلای معلا بیان‌شده و هیچ‌گونه دستور یا روایتی در خصوص پیاده‌روی برای زیارت سایر ائمه ازجمله امام رضا در کتب دینی و روایی نیامده است.

وی اولویت نخست و مهم را تأکید بر حضور زائرین در مراسم پیاده‌روی اربعین عنوان کرد و افزود: برای مراسم شهادت امام رضا توصیه می‌کنیم که زائران به‌صورت سواره خود را به مشهد الرضا برسانند و در مراسم مربوط به آن روز حضور پیاده کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی وضعیت فعلی ایجادشده در خصوص سفر پیاده به مشهد را امری دانست که نیاز به مدیریت دارد و افزود: طی جلساتی که در استان‌های مختلف برگزارشده از سال‌های آینده میقات امامزاده جلیل در پیش از چناران در خراسان رضوی مبدأ حرکت پیاده برای دلدادگان رضوی اعلام خواهد شد و پیاده‌روی‌های پیش از آن محل باید به نحوی برچیده شود.

وی از ثبت‌نام ۱۷ هزار نفر در قالب ۱۷۱ هیئت خبر داد و گفت: هیئت متوسلین به جوادالائمه در مشهد وظیفه پذیرایی و اسکان زائران خراسان شمالی را بر عهده دارند و خدمت به زواری که با کاروان به مشهد سفر کنند و در سامانه نیز ثبت‌نام‌شده باشد با این مجموعه خواهد بود.

خادمی در انتها ضمن انتقاد به افزایش بی‌رویه اجاره‌بهای مکان‌های اسکان حسینیه‌ها، تکایا و مساجد برای زوار ۲۸ صفر تصریح کرد: این نقد به مجموعه استانداری خراسان شمالی اعلام‌شده و قول‌هایی برای برنامه‌ریزی و رفع این مشکل نیز داده‌اند.

گفتنی است بر اساس آیینی قدیمی تعداد کثیری از زائران امام رضا از به مناسبت سالروز شهادت این امام همام به‌صورت پیاده عازم مشهد الرضا می‌شوند.

انتهای پیام/